söndag 27 april 2014

Vilken underbar dag . . .

Denna solskensdag började underbart . . .
Solen sken in i sovrummet så man va uppe med tuppen. . .
Man knoddar in på muggen o filosoferar och när man
spolar blir hela toan svart !
Japp Vattnet vart svart kul i jul!
Med lite panik går man o ska tvätta nävarna så
blir det samma visa vid handfatet -FYYYYYY F-N!
Sen vart det kuta in i sovrummet o väcka Berra,
han vart ju lagoma glad . . .
Så jag fick allt höra att jag tvättar för mycke osv osv . . .
Förbannad knatar han ner till brunnen med mej i hälarna.
Det e slut på vatten muttras det . . . KUL!
Såg tusenlapparna flaxade framför ögona. . .
Lagoma nere vid brunnen trampar jag igenom en spik i foten.
Jäklar i min lilla låda va ont det gör!!!!
 Så det vart en jävla haranger vill jag lova!
Och till råga på allt elände så va brunnen nästan full!
Och av rent vatten!Då va jag arg som ett bi!
Så det va bara att gå till köket o tvätta rent såret på
foten , hade jag trycki lite till hade spiken gått igenom.
Sen kom Berra in o vi tala om va det kunna va för fel.
Han rensa lite silar o jox o lät vattnet rinna o
simsalabim va vattnet rent . . . 
(Fast ha har tömt o rensa idag hela brunnen)
. . . Men typiskt min "tur". . .Suck .
Sen va det dags för lite sy junta hos Amiz idag.
 
 
Och våra minsta medlemmar hade kul . . .
 
 
Tur det för det hade inte jag på slutet, det flippade ur .
Orkar inte skriva om det ,är lagomt irriterad ännu.
Bäst att låta bli med så slipper jag göra påhopp. . .
well,well det va roligt så länge det vara.
Efter juntan vart det Gusselby cafe´grill som öppna portarna.
 
 
Blidde en trevlig grillkväll :)
Smakade smaskens vill jag lova.
Tack Roger o Amiz för en trevlig kväll.
 

 
Lite blandade kort  :
 
 
Nelly o Anastacia

Anastacia, Robin o Madde

 
Jimmy o Roger
 
Dolly, Rasmus  o Anastacia

 Bertil, Jag o Amiz
 
 

















 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar