onsdag 19 mars 2014

Snö. snöö , snööööööööö!

Isch ! Vill inte ha sånt här !!!
Det har ju snöat hela jäkla dagen !
Så nu ser jag inte riktigt positivt på detta
snöande längre!
Okej , har vela haft en hyfsat inne dag ida´
men hade ju sett fram emot att få sitta ute
i solen o njuta av min lediga dag .
Men denna dag har ju gått rätt fort ändå.
Har suttit o sticka lite ,
hade hjälp också  :P
Fast hans hjälp va lite jobbig . . .
. . . men ,men lite trassel får man
räkna med när mr e i farten -suck!
Sen hade jag besök av Roger o Amiz.
Dom kika förbi på kaffe
  innan hon skulle iväg o jobba.
Va rart med sällskap nu när man va
på depp sidan. . .slapp man tänka på
både snön o höfterna.
Satt o dividera om söndans sy-junta.
Sen spåna vi om påsk middan ,
vi ska ju på knytis hos Anki  :)
Så nu spånar vi i vad man kunde göra
för nå o ha med oss :)
Lika bra o fundera , vi e ju snart där. . .
Även om man inte kan tro det för denna
vita kalla jox som damp ner :/
I morgon har man kurs igen . . .
9-12 o denna gång skulle dr komma.
Så nu skulle vi få mata på med frågor i 3 timmar.
Ska ta upp mediciner o dess verkan på
organ när man äter i årtal . . .
Kommer inte på nå annat vettigt att fråga
om just nu för tillfället. . .
Men det kommer säkert i morgon.
Efter kursen ska jag ta o terrorisera
morsan me hatten  ;)
Passa på att fika innan hon får besök av
barn o barnbarn . . . Då vill jag inte störa na.
Annars blir det vela en lugn dag
i morgon -hoppas jag  ;)
Borde nog åka förbi biblioteket, har böcker
som borde tbax nu. . .
Annars blir det nog böter -mindre bra!
Så det blir nog en låååååång dag i stada i möra.
tror det blir rulle med till stan,
så jag ork kuska ikring en hel dag . . .
. . . fast vi får se hur vädret ser ut.
Ingen hit om det snöar , då får min taxi
ta lovan förbi där innan vi åk hem .
Ne-hepp nu börjar det likna en novell igen .
Så nu ska jag ta o sätta punkt för idag !
Ha en bra kväll så höres vi i möra.
Vinke vink!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar