söndag 28 april 2013

Did U Miss Me?

 

Tänkte väl det . . . För jag sakna bloggandet i helgen.
Men jag va så himla fiffig att jag packa ner datan o strömkablar
meeeeeeeeeeen jag glömde modemet -typiskt mej !
Nåja måste säga att jag har haft en lugn helg i villa vagnen -igen. . .
För inte hade jag strömkabel till mobilen med mej heller -he he . . .
fats det va ju mer eller mindre medvetet val, tyckte det va rart sist.
Men som sagt vi har njutit i fulla drag av lugnet  :)
Vad har hänt då ? Jooooooooooooo  ,
 
Lördag
. . . då åkte vi ut o möttes av bästa grejen!
Äntligen hade dom börja köra bort skroten på gården!!!
Det va full rulle med trädgårds traktorn  :)
Har ju bara väntat ett år-Bättre sent än aldrig  :)
 Känns så rart att det minskar på skrot ,vilken ljuv start det vart!!!
Okej ni som inte sett skrotgården ser inte skillnad . . .
 . . . men den e enorm, vi tog dän mycke skrot förra sommaren.
Typ 6 containrar här o nu i lördags försvan 10 bilar.
Det gör möe på gården o fortsättning följer :) Nice-Nice!
Lite var dag så blir det en fin gård till slut ska ni se!
Så det så
Och vi hade riktigt lördags myyyyys. . .
Lite färg o dricka o vipps va man kan  ;)
Jag satt o måla medans gubben fick klänga  på de
högre höjderna. . .
Vi hjälptes åt att måla , testade på köks ingången,
- Visst blir det bra???
Tycker det blir en jäkla skillnad ,tänk va lite färg kan göra.
Nåja lörda´n avslutades med grillning o vin :)

Och det fick jag äran att bjuda på till Amiz också,
hon kom med familjen på en drop in lagoma till
Grillningen . Så det vart mat o vin i goa vänners sällskap :)
och det kan man inte klaga på en lördag -eller hur?
Lörda kvällen avslutades med
American pie o den Nakna milen:

 
Den e lagoma sjuk  ;)
 
Sen kom ju Söndag . . .
Still in the villa vagnet  ;) in Gusselby
Så det vart frulle ute i solen
Inga fel alls  synd bara att det blåste lite annars va det rart.
Börjar kännas vår /sommar nu . . .
Det vart att fortsätta i galenskapen idag :
Måste säga att det e kul, man ser skillnad direkt :)
Berra på stege o jag på köks pallen . . .  sen jäklar målade vi.
Nackdelen med att va den som e under stegen. . .
Jag e både vit o röd i skallen. . .  Men å andra sidan jag e modern ;)
Utan att ha betala 600 kr för färgning på frissan :D
Däremot vart det bara till finingången, det började dugga o
sen vart min rygg crapp så vi gav upp. . .

 Men det vi han göra vart bra ,tycker jag i alla fall :)
Så det så :)
Sen vart det att plocka ihop o åka hem igen. . .
På vägen hem va vi o hämta hem Herman
 
....
....
 
....
....
 
Detta e Herman :)
han ska bo hos mej ett tag nu . . .
. . . och pysslas om . . .
Sen blir det andra bullar  ;)
 
 
 
Så´n helg har jag haft det -hur va din?
Hoppas lika trevlig som min :)
I morgon e det dags för jobb igen,
blir vela att skura stugor kan jag tro. . .
Men det bekymret tar vi i möra , för nu e det
Vi hörs i morgon ;)
Kramiz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar