onsdag 28 mars 2012

Paniiiiiiiik

 

Jag har panik!!!
Har bokstavligen panik - jobba eller vara sjukskriven !!!
Är det värt att bryta sjukskrivningen och börja jobba timme?
Mådde jag inte piss förut över detta så gör jag det garanterat nu!
I morgon ska jag till dr tänkte faktiskt rådfråga han vad jag ska
göra...just detta att må bra ena stunden o ha super ont andra stunden ,
 det driver en till vansinne...man mår inte bra av detta.
Man vill jobba så man slipper höra latmask.Men dessa stunder som
man har så ont man tror man blir galen-då vill man bara vara !
Som när man vaknar på natten o inte kan somna om pga att man har så ont
att man bara vill skrika...tar nån timme innan man kan somna om...
Då e man inte på hugget 05.50 på morgon o vill iväg o jobba.
Då e det rart att va hemma....men sen e det dom där dagarna
man vaknar pigg  o rask -hoppar ur sängen o vill göra allt o inget.
Jag är sååååå klyyyyven just nu!
HJÄLP!!!
Samtidigt känns det som ett misslyckande, att säga ifrån jobb.
Behöver ju komma ut på marknaden´.
Talade med facket idag ,då vart jag ju ännu mer klyven...
fick rådet att inte kanske välja detta vård yrke när man har ont....
Suck,,dubbel suck.... det e ju rena pytt i pannan  i skallen.
Ska nog göra en röstning på detta....
Ska man bryta sjukskrivning på 100% o chansa på att
klara av att jobba på timmar?
Ett annat dilemma va detta med stämplingen...
få stämpla upp verkade ju inte 100% säkert...
Jisses man kan få ont i magen för mindre!
ja gött fölk va hade du gjort i mina kläder???
Jobba eller va sjukskriven till läkarna anser du e fitt for fight?
Behöver mycke goda råd....Varför vackla....blev erbjuden dag istället för natt...
start nästa vecka på timme,men hur ofta får man timmar?
Det e intro,men sen då? Och om jag fattar rätt e det mer lyft på
dagen än på natten....klarar min rygg av det?
I tanke på att det värker trots allt dagligen...
Shit,nu går man som katten runt het gröt igen...
till vilken nytta?
Nu sätter jag punkt här.


4 kommentarer:

  1. Hmmm ... du har väl inte blivit sjukskriven för ro skull???? Skulle inte tro läkarna anser dig vara arbetsför om du blir sjukskriven. VA!?!
    Se till o bli frisk först o fräsmt för annars är du snart tillbaka igen i ett ytterligare "misslyckande" med jobbet o NY sjuksrivning o så är karusellen i gång - o då kanske du inte ens kan skicka ner foten o skrika - "STOPPA KARUSELLEN - JAG VILL KLIVA AV!!!
    Kramisar från en med ryggskott

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja du har rätt,men det känns sååååååå himla surt!
      Ärligt vet jag inte längre vad jag ska tro om mej själv.
      Just nu känns det bra drygt bara....
      Men du har en poäng //kramiz

      Radera
  2. Jag skulle vara sjukskriven tills jag var 100 % bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore kanske bra ... ska fundera tills jag får nya domen idag....Tack

      Radera