måndag 14 januari 2013

Måndag morgon. . .

Jaha ny vecka , vad ska man hit på?
Samma procedur som vanligt,
en datastund innan man däckar . . . 
Jag måste dela med mej av en text jag hitta på facebook idag:
Om du har vuxit upp med hemlagad mat, aldrig gått på fritids, cyklat till skolan utan hjälm, spolat upp kassettband med blyertspenna, åkt bil i baksätet utan säkerhetsbälte, tittat på TV utan fjärrkontroll, tagit för givet att butiker är stängda på söndagar, mobiltelefoner, bankkort och Facebook var inte uppfunnet så du lekte ute hela dagen, ibland med kniv och yxa, klättrat i träd, ibland i farlig terräng, utan tillsyn av vuxna. Du kan då placera detta på din egen logg, för du har överlevt det som idag kallas för EXTREMSPORT!! ;)
Kan inte mer än sitta o le o konstatera  vilka rebeller vi var  ;)
Mycke sattyg gjorde man i sin ungdom,
inte för man vart så lugn på äldre dar heller. . .
men inte kan jag va utan fb eller mobil.
Fundera på att skippa fb en stund ,undrar om man skulle klara det?
E ju så nyfiken på vad som händer runt i kring . . .
Men det e ju det enda roliga man har när man går hemma.
Fast lite  hurtig har jag vart idag ,diskat o slagit på en tvätt
läst skvallret på nätet o nu blogga.
Då kan jag ju snart sova igen med gott samvete .
Kan ju inte frångå mina rutiner på morgon  ;)
Så nu ska jag hämta kaffe o slänga mej o slöa i soffa
(vila ögon locken)
C U Later - BYE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar