måndag 7 maj 2018

Vända upp o ner på huset nu då . . .


Började idag min sk.rensning av huset. . . sakta men säkert
skovlar jag mej fram i skiten!!!
Jepp det e bra rörigt just nu, har ändå "bara" tat 2 rum. . . 
Började med sovrummet,hur mycke skit kan det rymmas i 
mitt lilla sovrum. . . bra möe vill jag lova har hiva ut 3 sopsäckar. . . 
Okej det vart visst 1 med kläder,sen en massa annat dravvel ur skåpen.
Men bra vart det slut ändan , sen fortsatte jag mot hallen ,
där rök det skor,väskor jackor o annat smått o gott. . . 
Fattar inte hhur man kan ha så möe " BRA ATT HA". 
Men nu e det rensning på hög nivå allt ska packas om ,skräp o bra o ha ska väck.
Så det kanske kan bli ordning på torpet till slut -kanske . . . 
Rom byggdes inte på en dag -det tog ju en vecka.
Och sen blir det ju en massa avbrott när man heter Leena.
Jag va in till stan för att ragga klädnypor ,jag rigga upp en lååååååååång 
tvättlina .skulle va smart o tvätta upp allt. Men insåg att det fanns inga klykor.
Det va bara att hopp in i bilen o dra,skulle gå snabbt  va det ja. . . 
Men se det kunna man glömma,fick leta halva stan efter skiten.
Skamm den som ger sig ,efter 4:e butiken hittade jag !Woooooooow!
Men nu har jag för ett helt regemente,ska det va så ska det .
På vägen hem vart det fixa tårta o o åka o gratta Kocken .
Stackaren vart ju gammal gubbe här en vecka sen . . . så det vart 
man tvungen att fira innan man fortsatte i röjandet hemma.
Det va ju inga fel med lite kaffe o tårta innan man mölja vidare hemma.
Nästa avbrott vart när jag hitta två påsar med torrfoder till hund.
Så då kom jag på att ringa o checka om Robin ville ha det , så det vart en 
lova o dumpa av det hos han . Men då var jag redan klar med hallen .
Det vart lite skvaller hemma vid han,sen behövde han lite jox till hemmet.
Så nu vet jag vart jag ska skicka grejer från köket ;) 
slipper jag åka till Erikshjälpen ,då kan han få jox o jag blir av me det -PERFECT!
Allt har sin mening ,så e det bara ;)  ja ja så full snurr idag o fortsättning följer 
i idiot rycket i möra. . . finns grejer högt o lågt igen .Sen ska alla jäkla mattor
tvättas som grabbarna har söla ner m ed råtter ,fåglar ,ödlor o annat som skall
smaskas på här inne . . . dom e såååååååååå "duktiga" såååååååå :(
Dom tar allt som rör sig ,släpar in allt som bara går att trycka igenom kattluckan!
Det var det dummaste jag har kommit på att instalera :/  
Nu kan man vakna med en orm i sängen -Kul i jul -NOOOOOOOOT!!!!
Dom e så goa så mina små Korpar , allafall nu när de sover ;)
Nope nu ska jag ta kväller, slå igen dumburken 1 o glo på dumburk 2.
Men ha det gött C U Sooooooon!
KRAMIZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar