måndag 3 december 2012

Måndag - långda´




 
Idag kunde jag ha mörda klock fan!
en sömnlös natt. . .  Sov visst bara 2 ,5 h
vet inte vad som hände men pisss var det.
Nu e jag lagoma seeeeeeg , blir tidig kväller.
Dagen har varit såååååååååååå lång o inget vart som jag
hade tänkt mej . . . .
På snickerian kom jag inte riktigt nå vart idag.
Nåja slipa spackel på Loyden, sen måla lite lull-lull:
 
I morgon hoppas jag kunna påbörja måla
på själva skelettet på rodden. . .
Nåja få se vad som händer.
Efter mina bravader bland penslar o spackel,
vart det åka till Marieberg.
Jag o Helena tog en fika ,latte o pepparkaks muffins:
Inte så tokigt som det låter. . .  fast det vart bara en halv.
vart lite sliskigt på slutet . . .
sen vart det att hurta av sig kalorierna på att löpa i butiker.
Start på coop avslut på Jula
Jag fynda mej en ny elvisp,med diverse jox till. . .
. . .  sen va det en  kontroll för Helena.
Hon drömmer om att styra gubbe o ungar . . .
Och fungerar det ska jag oxå skaffa en så´n!
för jag vill kunna pausa!
Typiskt nog va det en som ringde o tugga om att volvon  va paj ,
behövde skjuss o jag skulle hämta han .
Så irriterande! Jag var ju i Öret o knappt hunni träffa
Helena-med en massa mutter o jox fick jag då åka hem över.
För att slippa en massa censur o göra storyn kort
Jag va rosen rasande på vägen hem!
Nåja hemma e jag o mutter mannen oxå ,
nu har jag boka in en ny date med Helena o
Gu nåde den som sätter käppar i hjulet den gången !
Gäääääääsp ,jisses va trött jag e !
Maten gjorde vela sitt . . . Idag vart det kåldolmar.
Det smaka smaskens
Nu ska jag försöka packa ihop allt jox till i möra,
jag o ankan ska ju till sjukan i morgon. . .
Så i möra blir det en kort dag . . . lär dra vid lunch.

Ser fram emot basäng träning :)
Varmt o gött,idag surfa isbjörnarna här hemma i pölen.
Hade -25 grader kallt i morse  =  Ice cold!!!
Fy tusan va ruggit, bilarna ville inte starta . . .
Berras taxi starta inte ,gissa om han va gla!
Ska börja 7.00 vart boxerad 10.00 ,
soppa ledningarna va frusna - då jäklar e det kallt!
Va aningen sur idag,hade stora start vagnen ,laddare
och min vento -ändå starta inte taxin bussen!
Han fick lämna bilen inne i garaget i stabn ,där av
va jag tvunget att åk hem från öret tidigare. . .
Suck well,well that´s life and life suck´s!
men nu ska jag på date med mr J.B.
han står o huttrar ute på trappen .
Verkar vela in. . .
Så bäst jag drar,
Natt i natt på er!
Kramiz
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar