torsdag 27 januari 2011

Hmmm...


Vad har vi gjort för jobb idag då?
Verkstan´s "finaste" jobb idag:
Jag nominerar en V70,"vilket lätt jobb"...
Montera ner hela fronten för att kunna ta bort en strålkastare.
Helt sjukt! Kan inte vart en kvinna som designa den bilen...
Då skulle det vart:
  Pease of cake, 3 lätt åtkomliga skruvar - så man snabbt kunnat rycka ut lampan.
Men fronten e dä´n och lampan med torkar motorn e väck...
...så kan det va...
Sen när mekningen var avklarad för dagen blev det städning.
Från ena jobbet till det andra-ingen rast ingen ro!
Jo där ljög jag,vart en snabb fika hos min mormor o morfar.
Men under fikat fick jag visa hur deras ny inköpta start hjälp fungerade.
Hade köpt en "Jump starter" med kompressor - nice pease  of power.
Så man demonstrerade funktionen medan man drack kaffe,
kallas förena nytta med nöje ;)
Sen bar det av till nästa jobb-lokalvård.
Tur nog var det nästan folktomt -då kan man ta ett race med moppen.
Utan att mota runt folk,tycker det e lite träligt att be dom flytta på sig.
Men,men det gick smärtfritt idag,hade två skojfriska gubbar på stationen.
Fick ett o annat skratt ,dom va duktiga på att berätta historier...
Det förgyller jobbet...och Ett gott skratt förlänger livet -det behövdes idag.
Sen när man kom hem ,tog jag ett mopp race här hemma med.
Lovar att det var behövligt,känns fint att ha städat och bäddat rent...
Bäddningen var en kamp mellan mej o katten...Han skulle givet vara med.
Det var en kamp om täckena...jag försöker dra på påslakan och han river av.
For runt som ett popcorn i sängen,men till slut vann jag-det vart ren bäddat.
Och Tiger vart utslagen efter tumulten...

Nu ser jag oxå fram emot att få krypa ner ,läsa en stund och koppla av.
Om nu Mr Tiger vill dela med sig av sängen ;)
Ha en bra kväll - C U 2 Morrow
Leena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar