måndag 24 januari 2011

Då var det måndag igen...

Ny vecka - Nya tag
Är aningen seeeeeg idag,blev en lång dag.
Först ett tufft pass på verksta´n,vart klar vid 13.40.
Slutar igentligen 12.00,men ville plocka ihop bilen ...
Känns rart att lämna bygge o veta man vart klar
-inget som andra behöver rassla ihop efter mej.
Sen dra upp till Storå,ta ut en kille till biblan.
Är kontaktman,så på måndagar brukar vi gå och
låna böcker ,sen tar vi en fika...
Har fastnat i bokträsket pga honom ,men det är rätt
avkopplande att gojsa ner sig i soffa med en bra bok...
Eller när man jobbar -lyssna på en bra bok.
Ger ibland insperation...Typ när jag lyssnade på
Valhalla-blev det mycke vikingar på ölstop....
Alla sätt e bra - utom de dåliga,
men dom har jag inte kommi på än ...
Vid 16.00 var det ett fika stopp till hos Peter o Bettan.
Dom som har 24:an-ni har vela checka in butiken?
Den som e länkad från min sida-värt ett besök!
Kikade runt i butiken-gu va möe roligt dom har!
Fick med lite att testa gravyr på...
Så när jag nu kom hem ikväll satte jag mej o jobba igen.
Det vart snusdosor,efter önskemål blev motivet Kamafun:

Sen målade jag fler vaser med "Golden oldies"
Blev en favorit i repris ;)  
fast denna gång blev texten i guld-inte svart.
Så lite har jag hunni med idag...
Fast nu känns det både i armar o ben...
Dax att ta kväller,kanske läsa ur min nya lånebok:
"Vålnader,utomjordingar och mystiska fenomen"
Men vi höres i möra-Take Care!
Leena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar