måndag 3 oktober 2016

Brudarna från Akkis!

I helgen har jag vart på en träff med 
tjejerna jag träffa på Akkis under min tid där.
Det va en jobbig tid i Uppsala, men jag överlevde
tack vare tjejerna på 96  C !!! Love U All !
Som sagt i fredags var det dax, skulle åka till
träffen som var hemma hos Sarah i Tyresö.
Jag skulle slå följe med Camilla, vi skulle ta tåget 
från Örebro till Stockholm . Det va så rart att träffa
Camilla på perongen, men det känndes som det var 
igår vi sågs och inte 100 år sen. . .
 Efter kramkalas o skvaller kvart , vart det hoppa
på tåget mot Stockholmia ! 
Here we come!!!!
Strax utanför Stockholm vart vi upp plockade av
 Carola o Emma. Blidde lite shoppa  innan vi landade
hemma hos Sarah. Där vart vi mötta av en jätte glad 
Sarah som väntat på oss . Hon hade ordnat så fint,
massa ljus, såååååå fint ! Och välkomst drinkar. . .
. . .sen va vi igång igen ;) 
Skvaller om gammalt o nytt ,
like the old times .
Givet fick värdinnan lite presenter av oss.
Ljus lyktor, väska, smycke.
Camilla,Sarah o Carola
Emma,Camilla o Sarah
Men efter allt resande drog vi oss till övernattnings
lägenheten vi skulle låna. Vi va rätt utslagna efter resan. . .
Och som vanligt ska ju jag göra nå så  mina rumskompisar får 
mer eller mindre tokspel på mej. . . När jag skulle sätta mej i
min säng brakade till under häcken på mej. . .
Ribban gick av under mej -dax att banta ???? Crapp!
Hur som haver var den trasig vad göra??? Jag hitta en platt
kartong o slängde den under madrassen. . .
Då kom första kommentaren-mulle meck e i farten igen. . .
dom mindes mina natt bravader på Akkis . . .
När klaffen small o alla i salen vakna. . . OOOPS!
Så igentligen var detta inte så farligt ,det va en 
ribba som gick av . . . men den vart bra sen till 
Polly Baseboll ;) men det inge vidare . . .  så det 
vart att försöka sova lite. Meeeeen eftersom sängen
braka så fint,va ju indet detta inge kul att titta på:
Tjock tv som satt fast  med spännband ,känns ju tryggt -eller?
Meeeeen I´m still alive- Så det så!
Natten gick o vi gick över till Sarah på frulle :)
Och efter det vart det en tur till Tyresö centrum, galleria.
Vi hade alla tiders väder , solen sken.Synd att det va lite
blåsigt. Men man ska inte klaga ,vi får en fin höst  .
Emma o Carola tog sig en runda på gallerian, men jag 
o Camilla orkade inte . Så vi passade på att ta oss en riktigt 
"go fika" och det var verkligen gott!
 Skål för det!
Men brutterna hittade oss efter sin promenix.
Så det vart fika innan vi får till lägenheten o
Emma o Carola leta på stor loppiset. Lär erkänna att jag va 
bra slut där en sväng på dagen. . .rart att vila lite 
Vilan sudda ut värk o bekymmer . Klockan 18.00 
var det middags dax hemma hos Sarah. 
 Middan började med lite bubbel . . .


 Maten förbereddes, vi skulle äta fondue .
Medans potatisen bakades i ugnen blidde det  vin o
frågesport  -"jag har aldrig", kul hade vi :)
Startar middagen med en skål!

Emma o Sarah
Carola o Camilla
Efter midda´n blidde det mer fråge sport och en gudomlig 
efterätt .Kaffe med detta goda till-mums!
Cheescake , citron sorbe och tryffelkaka.
Det va himmelsskt gott! Inte undra på vi satt i soffan o
maten tystade munnen. . .fast bara den stunden ;)
Klockan tickade o vi pratade långt in på natta.
Han sova en stund oxå innan det var dax att slå ihop sängen.
 o städa o tömma allt. . . 
Sen kom vi till det sorgeliga. . . sista frullen ihop innan hemfärd.
SNYYYYYFT!



Måste säga att helgen va trevlig även om man e som en 
manglad mört idag. Känns som någon har manglat en, 
men se det var det värt . Att få träffa alla igen, få skratta
 o gråta ihop igen - like the old times i Uppsala.
Jag hoppas det blir en ny träff snart igen , för jag saknar 
er redan. . .Och ett stort tack till Sarah som gjorde denna träff 
möjlig och skål för en underbar värdinna!
Och en bamse kram till alla!!!
Hoppas vi ses snart igen,









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar