tisdag 4 mars 2014

Det är mycke nu . . .

Det började redan igår. . .
När vi fick ett sorg besked. . .
En kär vän till mej o Berra har lämnat oss.
R.I. P.
Bo "Hövdingen " Jonsson
Våra tankar finns hos familjen ,
Saknaden är stor efter en man med stort hjärta <3
Så det vart inte lätt att somna igår kväll, tankarna var många.
Lika hemskt varje gång , man önskar jämt att man hört fel.
Men alla skall vi denna väg vandra, så e det bara.
Så vi tänder ett ljus för dej . . .
 
 
Idag har jag fått andra tanke ställare. . .
fick hem min rullstol idag :
Visst e han snygg min nya räser!?!
Men det känns så dumt att sitta i den . . .
eller dumt o dumt ovant ska jag vela säga.
Det kommer nog ta en stund innan jag vänjer mej att använda den .
För det känns tufft att få den , känns typ-va blir det här näst???
Tog ju nästan ett år innan jag började använda min rullator dagligen.
Men nu känns det lite avlastning att få den , kommer ju inte ut
när jag har som värst med gången . . .
Sen ser jag det som att jag kanske kan åka till Örebro en heldag .
Utan att va rädd att jag inte orkar hasa mej runt med min andra räser. . .
Ska ta en invignings runda till Örebro ska ni se ;)Sen fick jag ny toa grej också . . .
Så nu behöver jag inte vänta på att gubben kommer hem för att tordas gå på dass .
Har ju funnits gånger då jag inte kommit upp utan hjälp .
Men nu har jag armstöd på toan så nu kan jag säga: KAN SJÄLV!
Joooo o sen fick jag mina armband jag hade på bevakning . . .
 Dom va riktigt snygga tycker jag  det va dagens positiva saker jag fick :)
Och alldeles lagoma pris också 39 kr :)
Sen vart det en kör runda också. . . det fick min rygg att pajja idag.
Fast det var väntat , man sitter o står om vart annat. . .
. . .men det va det värt ;) det e kul att sjunga.
Ett bra sätt att skingra tankarna . . .och det behövdes idag vill jag lova.
På vägen hem va jag o hämta Marcus paket, han fyllde ju tidigare
här e paketet. . .
Tji fick du Marcus! det fanns ingen bild på inne håller:D
Du får det i möra när ni kommer på kaffe ;)
Men jag bjuder inte på kaffe före 8.00!!!
På tal om kaffe så vart jag o Berra bjudna på kaffe o Semlor
hos Amiz o Roger

Tack så mycke - smaka smaskens!
Jag som trodde inte jag skulle få en semla idag ,
det var ju idag man ska äta semlor :)
Gott i gott :) älskar semlor ,det e ju hur gott som helst !
Skulle kunna äta en om dagen ,minst -he he. . .
Gäääääääääääsp! Trött börjar jag bli, Berra snarkar. . .
Man kanske skulle krypa ner i sängen jag med.
Det e ny dag o nya tag i morgon .Då ska jag träffa sjukgymnasten 11.00.
Sen terapeften efter 13.00-full snurr igen .
Så det e bäst att säga tack o Go natt!
Ses i morgon ~ Kraaaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar