onsdag 26 februari 2014

Sova, sova , sova . . .

 
Idag har jag verkligen sovit bort dagen !
Sov till 13.00 ,för när jag kikade på klockan va hon 13.15.
Då fick jag PANIK!!! Skulle ju till sjukan 15.00.
Före det skulle jag hinna med fika o en massa jox på stan.
Men det var ju bara att glömma idag .
Jag lyckades hoppa i kläderna o ut i köket efter frulle.
Konstaterade att ju mer ja jäkta desto sämre vart allt.
Både värk o rörlighet -CRAPP!
Insåg snabbt att det va att avboka mina möten o satsa på dr.
Som tur e så kom Jimmy idag för att skjutsa mej ,
får ju inte köra längre :( känner mej så himla låst .
Men är så tacksam att ha vänner som hjälper mej ,
utan er skulle jag sitta fast här hemma.
 
Tack för ni finns-ingen nämnd ingen glömd!
Och ni vet säkert vilka ni är !
Som sagt har vart på sjukan idag 15-17
vart lååååång diskussion .
Vart tal om att få hemtjänst för att spara på min rygg. . .
den faller isär  :( den håller inte för min vardag. . .
Ska ju försöka spara på den så jag inte blir helt utan gång.
Så dom tycker att jag borde få hjälp med vardagen ,
lika så att det kanske kan spara lite på relationen
mellan mej o gubben också. Han e ju min allt i allo.
Min älskade gubb skrutt. . .
Nåja får vela göra listorna o se vad jag kan göra o inte,
fick det i "läxa " innan dom kommer hem o kikar på allt.
Hmmmmm. . . Tänk va fort ens liv kan ändra sig. . .
Säger bara en sak:
LEV LIVET MEDANS NI KAN,
MAN VET ALDRIG VAD MORGONDAGEN HAR I SITT SKÖTE!
Nog om detta , det gör mej bara deppig just nu .
Lär planera morgondagen , blir hämtad igen 8.00
då blir det sjukan igen -suck!
Då ska jag :
 - Japp Yoga o Meditation igen. . .
Fast jag skulle hellre va hemma o sova e trött konstant , tror det e
tabletterna som talar . . .
Hmmmmm, nu däcka mr , snarkar här breve .
kanske dags att försöka ta kväller, ska ju upp 6.00.
Lär ju kliva upp me mr , annars blir det säkert en sovmorgon igen.
Hörde ju inte telefon eller väckar klockan för medicin dags i dag.
Men som sagt , i morgon e det yoga o jox , tur man inte e sjuk!
 Så man orkar med allt detta flackande dagligen till sjukan .
. . . mutter ,mutter. . .
Så e det med det , nu e det tack o go natt!
Ses i möra- om jag inte sover ;)
 
 
 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar