fredag 17 maj 2013

Mutter mutter . . .

. . . alltid e det nå crapp!!!
Efter en låååååååång dag på jobbet ,
trött o mör o lite små putt hoppar man in i bilen .
Vad händer lagom när man kom ut på vägen ? ? ?
Punktering -GUUUUUUU SÅ TREVLIGT!!!- NOT!
Arg som ett bi fundera, ringa hem .
Gubben kunde inte köra, så ringa chefen o fjäska skjuss. . .
Va ju tvungen att åka hem efter grejer-suck!
Jodå jag hade det mästa i skuffen:
Verktygslåda dock ingen donkraft,
reserv hjulet borta , men det satt ju fram på bilen(hade punka tidigare).
Och det som suttit fram låg i skuffen fast tomt på luft då - bra va!?!
Så det va bara att åka hem efter hjul ,donkraft o mekaniker !
Berra fick offra sig o åka med o hjälpa mej att byta,
tur man har verkstads grejer -då går det undan :)
Slutet gott o man kan åka hem .
ETT STORT TACK
TILL MINA
 HJÄLTAR:
Berra o  Jimmy
Så slutet gott va det ja. . .
. . . men snacka om att man blir lite sne när man konstaterar
att man har punka. . .
Alltid lika kul  - icke sa nicke!  Men ,men nu e det över -rart!
Ja dagen gick fort, jag åkte in till jobbe lite tidigare.
För jag o Jimmy tog en hurt runda runt Källbäcken innan jobb o slit.
Sen vart det att hoppa in o slita igen, idag hamnade jag visst i köket.
Idag bjöds det på kyckling file o gratäng -gött.
Kan verkligen rekommendera maten på campingen,'
den e sövverent god och prisvärd!
Nästa fredag tror jag det var stekt fläsk ,potatis o sås . . .
Nu ska vi se på menyn:
Sen blir det en ny meny till juni :)
Men  nu börjar det bli dax att ta kväller efter dagens bravader.
Så nu ska jag ta o räkna får. . .
GO NATT PÅ ER!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar