lördag 18 maj 2013

Lördag. . .

. . . den kom o gick. . .
Va har man hunni med denne dag då ?
man har sovi bort halva , men sen vart det att leka ute. . .
När jag klippte gräset sa jag åt gubben att det e min traktor,
du har en egen du kan fixa gruset. . .
Det skulle man aldrig ha sagt !!!
Han kom ju in stormandes med sin trädgårds traktor:
 
 
. . . och han fixade till gruset också . . .

 
och  glömde rabatten, fick en så´n på köpet. . .
 
 
Jag gav upp med min traktor .
Jag satte ihop
mitt gamla trasiga tält. . .
 

 
Skulle behöva köpa ett nytt , men det gick att tråckla ihop sidan på nätet.
Och pinnarna e ihop tejpade, det blåste ju sönder förra året .
Brukar va ett tält per sommar, nu hade jag varken lust eller råd
att fixa ett nytt. . . så det får allt duga ett år till-så det så!
Så kan det va ja. . . Sen vart det en runda till stada kissen beställde:
Han vart nöjd den lilla ligisten,
jag med för jag fick :

Husse  gick inte heller lottlös. . .
 

Så nu har vi party ikväll ;)
Så nu har jag inte tid med detta. . .

 
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar