söndag 19 maj 2013

Ett ord :


. . . och den e inte go idag o den blir bara trevligare med klockan :(
Just nu har den krypit  upp längst ryggraden till spetsen på skulderbladen.
Nepp , har inte gjort nå . . .  men vi konstatera att det e dags igen .
Har ju gått tre veckor sen jag vart manglad hos dr sist igen.
Dags för sprutor igen!?! Det e ju lite tradition var 3:e vecka. . .
Så i morgon bitti ska jag ta o ringa dr o försöka få en tid.
För man blir lite små galen. . .
But that´s my Life . . . Som om det va nå nytt . . .
Typiskt att jag hävde ur mej att jag skulle va hemma i morgon
från jobbe. . . men det e inte av den andledningen alls som då.
Utan fortsätter detta så måste jag fortsätta me mina piller:
- och jag kan inte köra då . . .Så enkelt e det .
men tur för mej att det e mötenas afton i möra.
så det e nog inte hela världen -troooooooor jag .
Hmm. . .  va har hänt idag ? Inget har haft soffa dag !
Sen piller o sängen . . . Gubben va bra go idag . . .
När jag va på övervåningen o titta på tv i sängen,
kom han upp smygande o sa det va dags för mat.
 Han fixa så hela familjen skulle  få äta ute. . .
Det vart grillat :)
och visst va vi hela familjen hedenhös :)
och Tiger va med över allt. . . kan ju funnits nå kul på tallriken.
Men gubbens middag :
Den gjorde han bra - smaka gött!
Jag knodda in till soffa igen o gubben vart kvar ute.
Men efter ett tag hördes ett vråååååååååål igen.
Jag hasar ut på trappen o vad ser man :
 
Han hade fiska upp en abborre!!!
Storfiskaren :)
Så det vart att hasa med ner till bryggan. . .
Idag högg det hej vilt han inte mer än att kasta i .
Och vi hamna på brygga hela högen ,
Berra kastar i :
 
 
Vi stirrar på flötet :

 
Det nappa:

 
Berra fick en fisk -igen. . .
 
 
Då går både jag o Tiger , vi vill inte ha den !
Lugnare att stirra på skräddare  o annat jox i vattnet. . .
 
 
Fast det e ju rätt fränt att bara gå ner i trädgården o fiska
när man känner för  det. . .  Husse gillart , men jag o Tiger smet in till tv:n.
Det blåste kallt o ryggen va knäpp orkade inte med det .
Lagom efter man såsat ner sig i soffa fick vi besök av
Amiz, Roger o Anastacia.
De kom in snurrande o hade med sig en soffa :)
Den blir bra den -Tack för den !
Men den e just nu i matrummet i en massa bitar. . .
Ett senare projekt för familjen Eriksson .
men man såg Tigers ögon tindra och ett brett smile:
- JAG FICK EN  KLÖSBRÄDA!!!
Men ,men nu e den bakom lås o bom ,
så det vart det inge tal om idag . . .
Och nu ska jag ta o knodda ner o plaska lite,
sen blir det säng läge en stund. . .
För nu e det protest i ryggen igen. . .
C U 2  MORROW!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar