fredag 12 april 2013

Äntligen!

Ja då var det fredag igen -äntligen!
Har faktiskt sett fram emot denna dag ,
ska träffa lilla godingen och resten av familjen :)
Har sakna dom , så det ska bli en kul helg
med våra nära o kära!
För övrigt idag e det full kluddrad almanacka. . . .
Först bad jag o kvack ska till sjukan o plaska ,
sen ska man till jobbet o härja en stund.
Sen blir det att åka till frissan o toppa håret
Och tillbaka till jobbet igen- ja ett jäkla rantande idag :/
Men ,men sen e nog dagen gjord tänkte förhandla
på jobbet om jag kan åka hem tidigare o jobba längre på måndag.
Då e jag ju ändå solo kvist . . . då kan jag skura stugor för glatta livet .
Men vi får se vad som händer. . .
En sak i taget , tar det lilla vackra igen ,höften e inge rolig. . .
Vet inte vad som hänt igen, eller jo jag har vela mina aningar.
Har ju gått utan pinnar i två veckor igen . . .  och det
brukar flippa ur då. . . det ar vi ju vart med förut.
Men vi rantar utan käppar så länge som möjligt,
prövar man inte så vet man ju inte -eller hur?
Jaha, klockan han tickar på -dags att börja jaga anka med hoven.
Det e en livlig liten rackare  så bäst jag börjar nu så jag får fast han
innan jag ska iväg o bada.
Ni får  :
Det ska jag verkligen ha, så höres vi på söndag.
För nu tar jag semester från bloggen i helgen,
baaaaaara njuta av ledigheten - så det så!
Ha de gött så hörs vi ,
BYE
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar