onsdag 2 januari 2013

Piller o pulver

Då vart man pumpad med morfin
och fick en ny ranson piller o pulver med mej hem . . .
Och order på vila o nya remisser :/
Så där sprack nog min dröm om verkstads jobb.
Hur som haver nu e jag på ruta ett ,
jag o mina pinnar. . .
Lovar att ta det lite lugnt vecka ut ,
sen hoppas jag kunna ta mej till jobbet.
Nåja en dag åt gången,just nu e jag bara glad över
att den värsta smärtan försvan efter sprutorna.
Men konstigt vore det annars ,
i tanke på hur jag kvittra på vägen hem i taxin ;)
Sen lyckades jag få mej en välbehövlig tupplur .
Och det var ljuvligt vill jag lova!
man blir som en ny människa . . .
Om inte annat så vart man trevligare 
än den trötta saken i morse. . .
Tur det för vi fick ju besök av Lasse o Marion .
Var kul att sitta o prata med dom ikväll,synd bara att de
ska åka hem tidigt i möra bitti :(
Och våran lilla Tiger har inte ätit upp Isa heller - tur det!
Men nu lär jag sätta punkt för att ork med att kliva upp tidigt.
Ska inte åka till jobbet men vinka av Lasse o Marion.
Så nu e det :
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar