måndag 17 december 2012

Ka-booooooom!

 
Och då vart det måndag med ett braaaak igen,
man kunde ha mördat klocka i morse.
Varför ska det vara så himla jobbit att kliva upp
på morgonen för att hanka sig iväg till
miljövårdcentrat? ? ?
Eller jo idag var det vela fredan´s gnabb som
gnagde i bak hövvet när jag åkte iväg. . .
Skulle jag få mej en propp eller inte ang jobbet.
Jag satte mej ju rätt  duktigt på tvären i fredags.
Meeeeeeeeeeeen till min besvikelse kom varken
chefen eller nån annan från kontoret o gaffla
med mej på verksta´n idag. . .
Och jag som hade ladda hela morgonen :/
Fick aldrig reda på om hur de tänkt min framtid
på centrat. . . ska jag få va kvar ?
Många fråge tecken vart kvar . . .
Och jag som skulle ha med ett vettigt svar till AF idag.
Däremot fick jag ett svar med mej från dom.
Om jag får förlängt efter jul,får jag se det som att
jag ska bli kvar på verkstan. . .
Blir det inge förlängning så e det tack o hej. . .
Men att jag hade rätt om mitt gafflande,
jag fick markera ;)  Så man behöver ej bli överkörd :)
Men nog om det ,ork int grubbla om jag har eller inte ett
jobb efter jul. . .  det visar sig.
Om inte annat så får dom en organiserad verkstad tills dess.
Idag satte jag igång att rensa verktygstavlor.
Plocka ihop verktyg o städa. . .
Fick upp lite skylltar om att låna verktyg:
"Utan verktyg stannar verksta´n - lämna igen det DU lånat"
Man kan ju drömma om att gubbarna fattar vinken ;)
Men man kan ju inte begära för mycke. . .
i tanke på att de tänker med . . . . . .  ;)
Hur som haver har jag städa lite innan jag drog till AF,kändes helt ok.
I möra ska jag måla lite verktyg-"märka upp ".
Annar har det inte hänt så möe kul,vart lite down alla possitiva besked. . .
 
Eller jo ,
nu har mammas o pappas sten kommi från graveringen .
Så nu står pappas namn under mammas
Känns bra att den kom innan jul,har vart tråkigt att
gå till en grav utan sten. . . 
Men nu står den där igen ,
passade på att tända lite ljus när jag ändå var där.
Så nu har alla nära o kära fått ett litet ljus :)
 
Min dags runda avslutades med fika
på frost med Anki :)
vart en lusse bulle fylld med en massa gott . . .
Med denna goa bulle avslutar jag dagens skriveri,
i morgon e det en full rulle dag. . .
Ska till Jaana en sväng i morgon  :)
Tur så har man en kort dag i morgon ,
en kvack pack dag . . .
Sista bassäng turen innan jul ,
inge fläsk balett i bikini . . .
fast då kan man ju göra nyårs löften:  jobba på en beach 2013 Look ;)
Så nya grasiösa svanhopp i plurret efter nyår :D
Nepp nu ska jag packa ihop min tomte säck inför resan i möra.
Såååååå. . . .
Hej Då !
 
 
 
en favvo i repris ;)
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar