söndag 16 december 2012

3:e advent

Julen kommer med raska steg. . . 
Vart tar alla dagar vägen?
idag har jag haft gubb fritt, han drog på julbord idag.
Och jag fick snällt va hemma -Suck!
(Han va iväg med jobbet)
Fast egentligen var det rätt rart,
trotts att jag hade tråkig marktjänst.
Dvs tvätta ,städa, diska osv. . .
fast nu lulla jag med det hela dagen,
så det va rätt lugnt ändå. . .
Och känner mej super nöjd att hela hemmet doftar
rent och man myser ,inga dammråttor under soffan  :)
Slippa ta det under veckan,
i morgon ska man iväg o tampas med verkstan.
Få se hur det blir. . . vart ju många turer
om detta i fredags - men tur så e det en kort dag.
Ska till AF klockan 13.00 ,
då ska framtida planer smidas för mej :)
Om jag ska få praktik eller om jag ska ha mer
arbetsprövning eller om man ska utnyttja mina
papper på sjukskrivningen.
Vill inte gå hemma,vill jobba. . .
Nåja,man får göra det bästa av situationen.
Kan ju alltid tälja lite smörknivar på
snickerian om inte annat ;)
Äsch orkar inte grubbla mer idag , e bra less på
att inget blir som man tänkt sig.
Fick tag på bror min idag ,skulle lura upp han till jul .
Men se det kunde man glömma o lika så
notan på pappas sista färd. . .
Att man inte skulle få hjälp hade jag förstått,
men att alla mina syskon  . . .
Nåja jag e nog inte ensam om detta fenomen.
När det finns tillgångar finns alla där,
men när det inte finns någe att dela på . . .
då finns ingen som vill va med.
That´s life -igen är det min tur att fixat,
notan vart tydligen min.
Hmmmmm, men det ska jag försöka fixa det i möra.
Det e rena rama pippi snurren i skallen idag. . .
Mycke som ska göras o beslutas under veckan.
Hoppas bara att något slutar bra,
så man kunde få en bra dag . . .
Men nu ska jag slöa framför dum burken .
Ha en bra kväll,så ses vi över lite gnägg i möra igen ;)
Adios!
 
Ps. dagens smile:
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar