tisdag 23 oktober 2012

Smarta jag. . .

. . . nooooooooooot. . .
Mitt mysande slutade med plåster:
Nej det var inte tiger. . .
- jag skulle va bror duktig igen.
Hur man kan få plåster av att inte göra nåt. . .
Få se nu. . .
För jag orkade inte sitta still på röva som jag skulle. 
Började plocka ihop lite jox i rummet med öppna spisen,
börjar likna jakt/pub rum. . .
När jag hade satt upp hövve o bösse,
 kom jag på iden att jag ska slänga upp min lilla kniv . . .
Medans jag skulle hamra fast den åkte den ur hölje ,o satt fast i fingret.
Så kom första plåstret. . .
Medans jag satte plåster funderade jag på:
 om den verkligen va så jäkla vass. . . 
Vad göra ? Givet testa o om den e vass,
 la den bara emot lite. . .
Detta resulterade i plåster nr 2!
Ja ,ja idiotiskt,men jag skulle bara kolla om den va vass. . .
I tanke på det e ju bara en liiiiiten kniv :
(Dom brukar INTE va rakblads slipade)
Ja ja denna bravad fick avsluta dagen s idiot ryck,
för nu har jag inga fler  plåster . . .
så lika bra att ge sig för idag.
Där fick jag för en  lugn dag i soffa. . .
Inte nog med det ,talade med sjukan idag.
Dom ringde för att checka hur det går med alla nya piller
o pulver mm. . . jag sa att jag skippat mina pinnar o
höll på att plocka lite. . . tur jag va i andra ändan av telefon.
Men man kunde nog ha hört samtalet ner i källaren typ ;)
Efter samtalet konstatera jag att lika bra att lägga ner mina projekt.
Skulle ju ta det lilla vackra o inte mölja så mycke. . .
Fick allt höra att detta kommer leda att min höft packar snart igen. . .
Tillbaka till min vadslagning med andra ord.
Men ,men dom sa inget om att hamra upp
grejer på väggen,så det får jag nog göra ;)
Bara jag hoppar på kryckor varannandag
och tar det lite lugnt. . . men det e ju precis vad jag gör.
Eller hur!?!
nepp nu ska jag ta o rota i frysen ,
så jag kan kocka ihop en middag.
Boodi boo
 
C U  

2 kommentarer:

  1. KnaaFia!!!!
    Du skulle ha tagit en lugn dag med annat handarbete i stälket ;-) du fick ju låna en kul grej av mig - sätt dig med den i stället !
    Men!
    SÄTT INTE KROKEN I FINGRET!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika bra att låta bli innan jag har kroken där ja. . .
      Nu ska jag bänka mej här en stund o bara dega medans potatisen kokar.
      Sen blire körv o finska låder till-gött ;)

      Radera