lördag 4 augusti 2012

Vilka nötter. . .

Ja det e vela lindrigt sagt om dessa 08:or!
Som sagt igår vart min far skickad med ambulans helikopter
från ms Cindirella till Karolinska.
Det var ju bra att han kom iväg för EKG
visade ändringar i kurvan.
Väl  inne vart det en massa undersökningar och sen
röntgen mm som sen visade att han hade en rejäl
inflammation i magsäcken som orsakade
dessa kramper o smärtor.
Eftersom han inte var hjärt patient skulle han ut.
Vad ska man göra?
Jo hoppa in i bilen och hämta gubben.
Nog för jag hämtar gärna min pappa ,
e glad att allt gick bra .
Men idag vill inte min rygg vara med alls.
Den gillade inte denna utflykt till fjoll träsk.
Men det var det värt :
Jag fick hem pappsen ,även om han ser ut att må kass.
Möe piller och hålla ett öga på han så blir det nog bra . . .
Hövve saken e han e hemma.
För när det kommer till krita så e det allt min pappa,
oavsett hur osams vi än må va.
Men nu ska jag ta en piller coctail igen ,
c u later och ut o njut av solen .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar