söndag 5 augusti 2012

Söndag



Vi vart bjudna på middag idag ,
hemma hos Amiz o Roger.
På menyn var det :
Grillad lax o potatis
Det var himmelskt gott.

Vart en trevlig stund ute i marielund :)
Här hemma har det vart rättså ok,men gubben e mör.
Jag sa åt farsan att blir det inte bättre blir det sjukan.
Har så ont kraken att han inte kan äta eller sova . . .
i princip inte göra ett skvatt -inte bra alls :(
Märks att det gör ont vad han än gör. . .
blir banne mej grön i nylle, armen kan han inte lyffta alls .
Men det tar väl en vecka eller två. . . men jag vill påstå att
smärtlindring bör man ha . . .
Lika envis som jag. . . hmmmm. . . eller va det tvärs om :P
I morgon ska jag nog ut o plocka lite . . .
Inte för jag e så himla sugen på det,men det e ju inte så
himla möe kvar nu. . .
Elda skräp ,men det mesta tog Berra i veckan.
Och sen plocka ihop två rum = klart.
Så nu skymtar man ljus i horisonten ;)
Och i morgon återgår man till vardagen,
Berra börjar jobba och jag börjar ranta till dr.
Och mitt nästa ryck startar i möra,det ser jag ju inte så
himla mycke fram emot. . . men man ska ju göra
som dessa vit rockar säger. . .
Träna gå o mat kontroll -blä hääääää.
Nåja ,man ska ju inte gnälla så mycke har ju lyckas slingra mej nu
under semestern men nu måste etapp två dra igång.
Men det ska man vela lyckas med,
man måste ju pröva i allafall innan man ger upp.
Och med lite finsk sisu ska det gå denna gång -eller ? ? ?
Om inte annat tills man stupar igen  ;)
Hmmmm nu flippa mobilen ur igen. . .
Han har blivi het kajko,ringer inte jämt.
Slår av sig själv. . . blir galen på detta .
hart missa en hel del mess o samtal nu under ett par dagar,
Lär svänga förbi butiken o höra om det går att fixa.
För man vill gärna kunna bli nådd o lika så att man kan ringa.
Va ska man med en tele till som e mer död än levande.
Suck,dubbel suck. . . typiskt mej,ha så´n tur med mobiler.
Sitter o gluttar på filmen Berra glor på kanal 5 . . .
Mitt super ex


He he lite kul e den ju. . .
Ja man kanske ska avsluta denna dag
med att kika på filmen o sen ta en date med mr J .Blund.
Så man ork upp 5.30 igen. . .suck .
Lika så gott,bäst att sätta punkt.
Natt i natt på er,
C U





1 kommentar:

  1. Micke kan hjälpa dej me luren. Vi brukar fixa sånt. Det är vanligt att det händer på dessa nya lurar.

    SvaraRadera