tisdag 7 augusti 2012

Morötter . . .

Syndade med två morötter!
Min karaktär sprack ikväll -suck. . .
Och det enda jag har i skallen e choklad!
Suck!- Dubbel suck!!!
Tror jag ska ta o vispa mej en pudding,
givet modi men man kan vela låtsas som det e annat.
Ja annars gick det vela hyffsat  idag. . .
Tog mej en promenad till post lådan.
Jepp jag tog min räser o drog idag :)
Det va hyffsat på vägen till lådan ,
men sen jäklar öppna nån portarna!
Jag va bra dränkt när jag kom hem . . .
Men kännde mej bra nöjd,fick ju min promenad :)
I morgon är det plums i baljan. . .
Jag o ankan ska iväg o plaska på sjukan -gött!
Har verkligen sakna det,ska bli rart .
Sen ska jag passa på att göra lite stopp längst vägen.
Hoppas bara att farsan mår bättre så jag törs lämna han ensam.
Idag har han sovit bort hela dagen. . . men lyckades peta i han lite mat.
Så det e ett steg åt rätt riktning :)
I morgon behöver jag inte stå o kocka hela dagen.
Jag gjorde två rätter idag :
korvstroganoff o ris till idag ,
kalopps till i möra. . . Gott i gott!
Och jag fick mej en purjolöks soppa :/
well,well hoppas det e värt denna kur. . .
Dom rekommendera att jag tog 3 av 4  soppa o en mat.
Men envis som man e ska jag testa enligt reglerna 4 i den mån man klarar av.
Jag fick ju ett strikt schema . . . 8 veckor bara soppa sen trappa ner. . .
Men ,men vi får se vad som händer .Det får alla mina tabletter säga. . .
Det lär nog märkas vad man klarar av  inte. . .
Men en dag åt gången,föresten jag bomma min soppa :(
dax att hasa ut i köket . . .
men jag tror det blir en pudding .
Choklad pudding ,
okej inte lika go som vanlig men brist på brö´. . . .
smask smask
Nepp nu gapar min lilla binike mask,
lika bra att sätta punkt här.
Men vi höres i möra kväll. . .
För i möra ska jag ut o härja från morgon.
Såååååå,ha det gött!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar