tisdag 19 juni 2012

Känner mej...

. . .bra blåst på konfekten . . .
Vart lite snopet avsked av gubben idag. . .
Jepp han flytta!  
Sista jag såg av han va  utanför lasaretts entrén.
Han hade inte tid för fika utan drog -kul. . .
Nåja,kanske lika bra det.
Men hade ju vart trevligt  att sitta o prata en stund
försöka nysta upp lite knutar innan.
Men ,men nu e det som det e . . .
På ett sätt tråkigt ,men på ett annat sätt rart.
Så detta tog vi en grillkväll på :)
Sen har min älskling slitit som en liten gnu idag!
Medans jag va på sjukan ,träna o slarva på stan.
Har han städat o gjort fint :) Blir bra i huset :)
Han e ju för duktig!!! Han e BÄST!
Det va så mysigt att kliva in i ny skurat hus .
Nu börjar det hända saker :) Rart!
I morgon ska vi in till stan o hämta morfars bil igen .
Nepp ingen krock denna gång . . .
Ska kika över central låset och sen laga en spricka i
fronten - en gammal skada.
Well, det blir nog att jag tar elen o gubben fronten.
Älskar att fixa el på bilar. . .mäta ,löda koppla.
. . .men ,men vi får se vad som händer. . .
Men nu ska jag hoppa till min tvätt ,
den lär ju inte hoppa ur tvätt högen o in i skåpen utan hjälp.
Så det e nog bäst att jag tar o skrämmer dom ,
genom att hota med strykjärnet ;)
Då kanske dom springer in i skåpet självmant- eller???
Njaaa, det tror jag ju inte. . .
så det e nog bäst jag sätter fart att göra lite nytta ;)
. . . för att stirra på tvätten fungerar inte -suck!
Ha det gött så höres vi!
BYE




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar