onsdag 14 mars 2012

Ny dag -Nya tag

Ny dag ljusnar ,snön e borta och isen börjar bli tunn.
Nu finns det hopp om vår :)
Idag ska jag ner i min källare o röja klart det, så jag kan dra igång en
stor vår städning :)
Skura allt o inget - Raaaaaaart!
Har man inge att göra så tar man sig nå att göra.
För nu börjar man må bra,då blir det håll igång där efter oxå .
Man kan ju inte sitta här vid datan hela dagar,det finns ett liv ...
ett liv utan facebook o spel o mail....
Och den ska jag hugga tag i mer o mer.
Säger som många andra ,nu börjar våren så nu e man mer ute
än inne...väntar bara att kärlen ska släppa helt i backen.
Sen ska jag härja ute :)
Har gjort en plan, i år ta hand om huset,
nästa år gården, sist blir det bygga.
Lagom plan tror jag,man kan inte härja runt med allt.
Då blir det vaken hackat eller malet...
Men dagens plan: Ta källaren!
Ska bara ta min på tår  . . .
Men vi hörs senare idag...
Adjöken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar