onsdag 12 oktober 2011

Vilken dag...

Vilken dag på jobbet idag,inget vart som jag tänkt mej...
...eller inte som nån hade tänkt sig...
I morse när vi drog igång att slänga i subbar i backarna,
så vart det en jäkla massa över...men var var felet?
Det tog halva morgon  att hitta felet...och en jäkla massa produkter räknades om-flera ggr om.
Och humöret damp ner i bott igen-som vanligt med andra ord.
Sen vid frukosten kom min vanliga tur fram igen...
Det var ju våran tur att ta hand om disken...
det jag lyckades med var detta:
(  kluddret på näven e min nya mini räknare ;)  )
Stopp i avloppet och bröt av vatten kranen!
Min boss vart inte såååå lycklig-konstigt va???
Men gnäll lagom jag lyckades stänga av vattnet iallafall...
Snacka om att ha otur... tror att det har vart så jämt...
inget ska gå smidigt för mej.
Men det gör väla livet lite mer spännande kanske ...
vad har jag gjort för mer spännande idag -förutom sabotera på jobbet???
Inte mycket...va med pappa på Erikshjälpen vi tog en fika...
Han åker dit för att träffa lite folk,och det stämmer det e bra mycke folk där.
Träffade på min moster och en gammal tjejkompis-kul :)
Men fråga mej inte vad dom hade för grejer på Erikshjälpen idag,
för så långt kom jag inte.Men sist jag kika in där hade de en soffa jag ville ha o ett bord.
Måste säga det finns mycke fint där...kul att glutta runt .
Sen va jag förbi och tog på tåren vid Anki och sen en flygtur ut till Campingen...
Fläng o far AB ,han nog med en hel del innan jag åkte hem ...
...fast jag tykte jag inte har hunne med någe...
well well,sen vart det det gamla vanliga kocka lite och slöa lite.
Sitter o grubblar på morgondagens dr runda igen....
undrar vad det blir denna gång...vi får se vad morgondagen har att ge.
Nytt hövve kanske ??? 
Ingen mening att hispa upp sig nu,det blir det inge bättre av.
Och nu e det bastu tajm som alltid på onsdagar...
men jag ska bara läsa min mail ,föresten fick en bra historia...
Passar så här på lill lörda´n,i tanke på öl :)
 
Världen är full av ödmjuka norrbottningar...
  
 Det var ett stor
t
internationellt ölbryggarkonvent på Mallorca. Och alla de stora bryggeriernas chefer var där.
Av någon outgrundlig anledning var även chefen på Norrlands Guld där.
Förmodligen inkvoterad som någon form av exotiskt inslag ...
Nåväl, efter förmiddagens konfererande så var det dags att äta lunch.
Servitrisen gick runt och tog upp beställningar på dryck till maten.  
Carlsbergchefen sa med hög röst: "Jag tar en Carlsberg, probably the best Beer in the world"
Chefen från Bitburger sa givetvis: "ein Bit, Bitte".
Och chefen från Heineken sa att han skulle ha en Heineken, unchanged since
osv.
Så där höll det på runt bordet.
Chefen på Norrlands Guld var dock lite osäker på om man hade hans öl på Mallorca och han ville ju,
av naturliga skäl, inte dricka någon annans öl.
Så när det blev hans tur att beställa sa han med hög stämma:
"Jag tar en
Cola light!"
Det blev så klart helt dödstyst runt om i salen och alla huvuden vreds mot honom med förundrande blickar.

 "Ja va fan, ska inte ni dricka öl, så ska jag inte heller göra det!" 
  ...tack Marion för alla roliga mail-du förgyller min dag :)
Men nu e det adios för this tajm
Haade gött//Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar