torsdag 6 oktober 2011

Änglar- böner...

Inte för jag är en god kristen,men visst finns det änglar.
Idag vill jag skicka skydds änglar att vaka över en 
liten tjej som verkligen behöver det.
Hon ligger och kämpar mot hjärnhinne inflamation.
Jag  valde ut två änglar att be till:
Den Nådige skyddsängeln -beskyddaren 
och 
Mikael -som ger mod o beskydd
 Jag hoppas av hela mitt hjärta att dom vakar över lillan.
Och ger mod och styrka till nära o kära.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Den Nådige

Nådige och heliga skyddsängel,hör min bön:
Låt min insikt och mitt självmedvetande växa
med varje steg och varje handling
Skydda mig genom de strider och prövningar 
som livet bjuder mig
och välsigna mig med din närvaro,så att jag kan 
lära känna  dig bättre
och få utbyte av din visdom och insikt,medan jag
sträcker mig efter sanningens skönhet och harmoni
omvälvd av dina skyddande vingar.
Skyddsängel ,du är alltid med mig
och jag ger dig min respekt och kärlek.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mikael 

Mikael ,väldiga ängel hör min bön:
Ge mig mod att se varje situation i ögonen 
som jag möter på minn väg,
och handla med din värdighet och ditt omdöme.
Mäktige Mikael,barmhärtige ängel
och det rättfärdigas beskyddare,
hjälp mig, så att jag inte dömer någon på förhand
och skydda mig mot andras orättvisor
Och hjälp mig att få framgång med alla 
de positiva förehavanden jag sätter i verket,
så att jag kan utstråla ditt nåde fulla ljus
och din rättfärdighet till resten av världen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Låt oss hoppas bönerna blir hörda...

2 kommentarer:

  1. Ja vi får verkligen be böner för den lilla!
    Hoppas verkligen att hon klarar av sin kris o blir bättre - helt bra.
    Hälsa o säg att jag deltar i hennes förböner..
    Kramar till er alla

    SvaraRadera