onsdag 11 oktober 2017

Helloooooooooooo. . .

Ni blidde inte av med mej -SORRY! 
Är fortfarande chockskadad över hur mitt lasarett besök gick.
Det vart allt annat än det jag trodde, tack Gudinnan för hjälpen!
Jag hade inte mycke sömn inatt vill jag lova. Det lilla jag sov 
drömde jag intensivt  o fick lite upplysningar.
Så det första jag gjorde var ut o ladda för dagens bravader.
Ut o finna energi o vatten. . .  
 Efter laddning där vart det ritade skydd o vägvisare,
 Sen kände jag mej oövervinnerlig, här skulle ingen klämma ner mej idag.
Och vet ni , allt gick fjäderlätt idag ! 
Trodde att jag skulle få mej en redig skopa när överläkaren kommer 
och ber mej följa med en liten stund innan mötet. . . 
Tänkte nu e det kokt! Men lät henne tala innan jag sa nå.
Tur det för hon kom med ett förslag som jag godtog , ja ni läste rätt. . . 
va hon sa? Jo hon frågade om jag kunde tänka mej att gå med på 
att bli remiterad till MR o till USÖ för fler prover , ta prov på mina
muskler inte karva en bit på 10 x 10 cm utan en snutt för att få en
vettig slut diagnos inför bedömning av min arbetsförmåga.
För hon ville yrka på sjukpension, hon undrade om detta va ok.
ÖÖÖÖÖÖH , visst  sa jag .Men satt som en fågelholk själv idag.
Sen tack vare mina domningar så ville hon ta MR för att se vad som 
kan orsaka att det har blitt som det blitt nu under de sista 6 veckorna.
För hon hade grubbla på detta o läst alla papper,va säger man -WOW TACK!
Efter mitt godkännande så tog hon med mej på  mötet med FK o teamet.
Och så fort vi satte oss så bad hon mej om ursäkt att hon tar över 
talan o sen började hon tala . . . dock till min fördel .
Så det slutade med att jag är nu sjukskriven  6 månader som tros 
vara utredningstiden för alla undersökningar osv. Men att sedan kommer 
mötet om pension -om inte jag har blivit frisk .Men det sa hon rakt ut att 
inte jag kommer bli till fk .som godkände min sjukskrivning på plats .
Gissa om det känns fint??? Precis motsatsen till igår!
O psykologen sa ett svagt hej, men tog aldrig i hand idag . . . 
blängde lite på mina fina tecken på händerna som lös blått :)
Jag njööööööt vill jag lova när fk frågade om jag skulle gå hos henne.
Då sa dr att jag skulle få gå till en riktig på psyk. . . så tror det vart visst 
snack efter jag gick igår. . . hur det än va så  vart dagens möte bra.
Lite snopet bara att jag som ladda ända från tårna inte ens behövde 
säga flasklock idag. . . som sagt e chockad ännu. . . 
TACK  )0( TACK
 Och anledning varför jag inte har vart synlig ikväll innan nu 
var att gubben drog med mej på bio.
En spontan date  på tu man hand . . .Feeeeeeels good det med ;)
Men nu e jag dö trött , o kommer säkerligen somna sm en klubbad säl.
Men fortsättning på mina bravader kan 
läsas i möra igen . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar