torsdag 12 oktober 2017

Regn regn regn. . .


 Isch, inge höjdar väder ute. . . men vilken tur att det e
regn o rusk . Då kan man mysa med ljus inne. . . 
. . .det e vela de goa med hösten,alla ljus o få
kura ihop sig i soffan under en filt o bara mysa.
Okej det e fint ute med alla färger,
men grenarna börjar bli bra tomma på löv.
Alla årstider har sin charm , men sommaren är bäst.
Idag har det vart planering av kök på agendan.
Hade Bobbo här som fick hjälpa mej att sätta mina 
planer på print. . . så nu e det ritat o klart.
Sen montering av katt lucka.
Det va lilla bekymret ,sen det stora är att få dom
rackarna att använda den oxå . . . Och det e cirkus det .
Pressa ut dom genom luckan gick ju bra ,men sen satt vi på 
var sin sida o stirra på varandra. Jag på insidan o försöka lirka 
att de ska kliva igenom den . Dom på andra sidan skrikande
som vill in men hatar luckan. Men se det finns en bra lösning. . . 
MAAAAAAAAAAAAT!
Och mina e galna i mat så vad göra? Kom på det att de va sura
för att de inte fick smaka på dagens middag:Kåldolmar.
Så jag in i köket o vråla maat inge hände, men se när jag vifta med
en på insidan av lucka o dom såg det . . . 
Japp då va dom inne snabbare än blixten :D
Tänk att mat fungerar på killar-kärleken till mannen går via hand mage ;)
Fungerar även på han katter inte bara på gamla gubbar ;) 
Men visst e de lite smarta oxå, ska jag ut så smiter de gärna via ytterdörren.
'Men visst kommer de in via lucksa när det vart att regna igen. . . 
De e smarta små gossar ,Hugin o Munin mattes små korpar .
'Klocka den rinner iväg igen, hade tänkt att titta ikapp mina
avsnitt på Vikings o Three Hill.
Få se om jag orkar se alla, visar sig . . . lär ju inte bli hela natta.
Lär va pigg till morgondagens träff med wicca brudarna.
Grillning o bastu på tapeten i möra .
Det va ett tag sen jag såg dom ,så ska bli kul att träffas o skvallra lite.
Motte vädret va med oss , ska ut i skogen en sväng .
Klart det blir sol o mys hela dagen det e ju Frejas dag  i morgon!

Och Fredag den 13:e my lucky day -YES!!!
Så låt oss få en fin fredag ,
men nu e det bye bye from me.
Ses i morron ,kramiizzzzzzzzzzzzzzz


PS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar