måndag 12 september 2016

Träningsdag

Känns som världens största utmaning att ha börjat
träna igen på sjukan. . .Idag gick det inge vidare,
brukar cykla 20-30 min. . .men idag vart det 13 minuter 
sen va jag helt väck! Ont så elefanterna var både
rosa o gröna . . .Kändes inte bra alls :(
Sen vart det  bassäng träning. . .fast det vart inte direkt
träning utan mer flyta runt o överleva idag.
Sen gjorde jag o mina sjukgymnaster en deal om min
träning. . .Att jag måste börja ha med rullen till träningen.
För att min kropp orkar inte riktigt med mej efter
träningen. . .blir som en manglad mört :(
För jag får INTE sitta på min rullator o kicka mej 
framåt som jag tyvär får göra efter min träning. . . 
Jag har kommit långt med att kunna gå o så ,
så jag ska inte klaga igentligen. Och det var ju sagt 
att är jag inte hemma inne (små sträckor) så ska jag 
ha min rullstol. För jag ork inte harva hur länge 
som helst, men skulle jag mot förmodan göra det .
Då kommer det surt efter. . . sen funderar man varför
man har så ont. . . Konstigt va???? Näääääh  inte alls!
Så på fredag ska rullen med-så det så!
Men ,men det e ju bara andra gången jag har min
mastodont träning30+ 45 minuter efter varandra.
Och det klarade jag inte för 1 år sen , så visst har det 
hänt en del  . Så lite mallig får jag va ;)
Och sunda livet fungerar fortfarande , idag vart det 
grönsakssoppa o en ostfralla till middag.
Och min kvälls macka vart utbytt mot:
Grape o Ingefars Te ,tur det e nå jag gillar.
Annars skulle det nog inte fungera ;) 
Men mina piller o pulver tar jag , men har inte blitt
en speedad iller av alla tillskott. . .men det kommer 
vela sen hoppas jag .Lika så får det gärna bli mindre
smärta av mina nya piller. Hmmmmm,i morgon 
e det första uppföljningen på pillrena. . .
Och jag känner ingen stor skillnad - suck.
Så kan det va. föresten jag börja med ett nytt
projekt idag. . .brodera!
Ska bli en kudde :) och det ska sys med Tvistsömnad.
Så jag fick lära mej ett nytt sätt att brodera på igen.
Alltid lär man sig nå nytt :) Kan dock inte sy så
mycke i taget gör ont i nävarna ,lika som detta med 
att klicka på datan . . .men se det e det värt  ;)
Men nu ska jag se på :
Ha en bra kväll, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar