söndag 11 september 2016

Söndag. . .

Idag har jag haft en lugn dag, en vilodag.
Har inte gjort ett vettigt drag idag ,jo det 
e sant! jag kan faktiskt ta det lugnt.
SÅ DET SÅ 
Jag funderade en massa i morse , jag skulle
göra såååååå mycket . . .Det vart inget alls.
Växthuset e kvar ute, kläderna på vinden
kom aldrig ner i säckarna. . .
Gjorde inte nya ljus . . .Ljus ja, jag hitta
en kartong med ljus. Men de var böjda o av
legat i kartong på vind. Men sen hitta jag en 
massa glas burkar. Fick en ide. . .
Smälta ner o göra ljus i burkarna .
Lite höst projek -pyssel tajm  :)
Och vet ni vad ? jag hade kärt besök idag.
Morfar  o Moster
Han hade lika brett leende idag som på kortet.
Dom kom hit på lunch, hade med sig en familje
pizza som vi mumsade på  - gött i gött!
På detta vart det sen kaffe o bullar , vart ett lång
besök idag. För vi skulle byta malar jag o moster.
Hon tog en drak kille  o jag fick en tjej , så nu 
finns det chans att det blir romantik i akvarierna ;)
Morfar hade nog kul åt oss när vi jagade  malar.
Det va allafall kul att dom kom på besök.
Efter deras besök vart det soffa för mej.
Men va jag skvatt till när Tiger dundra in. . . 
Det va inte bara jag o moster som jaga.
Han hade vart på jakt . . .vart ledsen 
när han kom hemsläpande med detta:
Det var en stackars Ekorre  :(  man blir så
ledsen , men det är ju som gubben sa
Det e hans instinkt ,det e ju sant . . .
Meeeeeeeen han kunde ju strunta i att jaga,
han får ju burkmat . . .suck. . .
Efter att vi jaga ut den morrande mr Tiger
vart det en liten tupplur "bara 2 timmar".
Kanske inte det smartaste draget ,men jag va bra
slut efter att gått upp i ottan. 
Så jag vakna till att gubben slog på filmen jag
hämta på boxern. . .
Skräckis -höll mottet tycker jag .
Nu avrundar jag med en Wallander film,
den som går på 4:an just nu.Gubben har gått o sovi,
det blir opp o hoppa vid 4.45 -Börjar 6.00 .
Blir ingen sovmorgon här inte.
Sen har jag sjukan dag igen , träna cykling och 
sen ska det badas oxå - jag o kvack 
Få se om jag får min måndags date med Anki 
som vanligt på sjukan cafet . Det har ju blitt lite
tradition o fika där när jag åker in .
Sen får jag hoppas att jag kan tuta in , har min rygg
och min kära skorv knölar med batteriet .
Skulle behöva ta isär panelen för att se vad som 
drar strömmen ,eller om det e batteriet som 
inte vill va med. . . suck.
Men det e ju som med "skomakarns barn".
En mekanikers bil e ofta mupp o man ork inte 
fixa den. . .fast jag lär säga att min rygg 
gillar inte att rota i bilar längre. . .
Får försöka fjäska lite om nån kan va lite barmhärtig
över mina bil. . .måste hälla i olja med, innan det 
blir en "diesel" för jag behöver min skorv.
Men som sagt nu lite film på 4:an , 
vi höres o störes.
Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar