torsdag 22 september 2016

Tar en paus. . .

Idag vart det pausa allt ett tag , så jäkla trött på
att inte bli hörd eller tagen på allvar . . .
Gick in på mina vård kontakter , fick lite frispel!
Uppsala diagnosen  o smärt diagnosen var olika.
Va underbart! Jag får nog bättre service hos
en bilverksta´jämfört med dessa dårar . . . 
Fundera skarpt på att byta smärtmottagning.
Igår vart jag vansinnig på dom, det va totalt
idiotiska samtal .Men det va klart allt beror på
min omgivning . . .Till slut gapa jag att de kunde
dra åt H-----e! Ja visst ej snällt men de idiot 
förklarar mej -då blir det clock wise oxå!
Se i stora drag hände detta,dax för en novell. . . 
Min nya läkare har försökt trappa ner mina 
piller efter semestern ,allt för jag va så dum
o sa att de ger inte effekt behöver höja ?
Dumt sagt för då kan vi ta bort istället . . . 
Okej o detta ledde till kaos, det va där vi började
mitt sista skov jag har nu.  Har träffa dr ett par ggr,
tipset jag fått va ta med en kopp te o filt o ut o sitt.
Ladda batterierna - LÖJLIGT! Efter möe om o men,
lyckadesd jag prenta in att jag behöver nå mer mot
my pain in the as! Okej du slänger vi på Lyrika på 
alla mina övriga piller. . . har ju nu haft det ett tag,
trappa upp o trappa upp . O jag får bara mer o mer ont.
Men det säger dom e fibron o det e ett skov som jag 
MÅSTE  rida ut. . . Okej ,visst men när våran sk.
smärt barometer e nästaan på topp . . .med andra ord 
när du ligger på konstant 9,5 oavsett vad man gör. . . 
Man gråter för man blir galen av smärta. . . sen får 
man frågan har du läst biverkningarna på lyrika???
ÖÖÖÖH  nej. . .och börjar kika vad ser man då ???
Muskelkramp, ledsmärta, ryggsmärta,
 smärta i armar och ben
Och då hajar man till, har ju haft en ökad konstant 
smärta som inte går ner. . .så jag försöker framföra
detta till sköterskan som har uppföljning av min
medecin upp trappning. . . Fick så fina svar. . . 
Jag kan inte ha det, har ju inte kommit upp i maxdos.
Usch , blir så less o arg när jag tänker på det !
Usch , vi bråka om dosering o jag ville slippa det,
önskade min gama dos morfin fråga om hon inte kan
öka den istället. . . efter möe om o men,så skulle
hon tala med dr o ringa mej.  Bra va, då kanske
det kunna bli bra med lite tur. . . 
Så med lite hopp va jag till apoteket hämta ut mina
andra piller som tagit slut. Lagoma i bilen ringer
telefon . Hon hade talat med dr o kommi fram att det e 
inte pga mina piller -utan det e omgivningen. 
Sen hade dom kommi fram till att jag skulle pröva en 
ny medicin :Norflex . Då va jag tvungen att fråga om det
var ett skämt ??? Varför då undra hon. Jag hämtade det
nyss från apoteket - har ätit det sen jag va i Uppsala.
Det förstod hon inte hur jag kunna göra. . . 
Då brast det  o med råge! Och förslaget att tugga vidare
kunde hon glömma osv osv. . .
Jag vart bra less kan jag medela o jag sa att jag vägra
komma in n u o träna så länge de inte kan fixa min
smärt nivå . Ho pröva med alla varianter fjäsk i luren. . . 
Men är jag förbannad så e jag -det fungerar inte då !
O har jag sagt att jag inte ska träna -så gör jag det INTE!
Så hon som tog emot min avbokning för denna vecka vart
inte glad inte , avboka hela nästa vecka oxå.
Nu pausar jag all min träning!!!
SHIT HAPPENS. . .Dumt att reta upp en folkilsk kärring!
Så va det med denna novell. . .hoppas de inte ringer mer
idag , för då blir de verkligen synd om dom!
Men nu ska jag gå o kasta i mej ett piller så jag ork
med "min omgivning ". . .
That´s it ,that´s all
C U -nå´n gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar