tisdag 29 april 2014

WHAT A DAY !

 
Jag som inte skulle gö så mycke idag , tyckte jag i alla fall ;)
Men det blidde inte riktigt som jag tänkt mej idag . . .
men i slut ändan vart det hyfsad bra tycker jag ändå -så det så!
Efter mitt morgon kaffe åkte jag o plocka upp
Amiz o Anastacia o åkte till stada för lite shopping.
Jag skulle shoppa blommor :) och visst fick jag ihop mina
blommor till mina nära o kära. . . fina va!?
Köpte först plåt hjärtan till kruka o sen varsina
pelargoner + en liten ängel som vakar dom :)
Visst jag ska köpa blommor med mormor på fredag .
Men ville ge nå eget till alla , dvs mor o far, farmor o
sen Berras mor o far. Tyckte det vart fint ja.
Sen vart det fika på 37:an innan Anastacia skulle på dagis.
Smakade gött med lite varma paninin :)
Se här som sa typ" oooooooo smörgås"
mackan  slank ner o sen bar det iväg .
När vi va ner på 37:an kom Lotta fram o sa att det
brinner runt Morskoga.
Se bild klipp här: Skogsbrand
Jag röck på axlarna typ o sa låt det brinna då . . .
Men sen kom ju en pling att vi lär kålla huset i aspafallet .
Okej det lät det -suck . . .ja ja men det tar jag sen.
Jag hade lite o fixa med innan hemfärd typ.
Jag skjutsa Amiz till jobbet o sen kom samtal 2.
Vi hämtar bilen ikväll,för de får ej hejd på branden:/
Okej ,det va ändra planerna o fara hem över.
Jag fastnade på gården före oss. . .
Dom hade tagit ut alla lamm idag <3
Såååååå söta!
Man kan inte mer än le när man ser dom,
busar runt o stångas o grejar. . . Hur gosiga som helst <3
man kan ju inte bli mer än kär. . . .suck!
Tur man ser dom dagligen , så slipper man skaffa egna ;)
Men som sagt åkte hem o av boka min kör osv.
Sen bar det av till andra huset o hämta pärlan . . .
Nu e den hemma så får det brinna bäst det vill där uppe i skogarna!
För vi tog hem det viktiga  -så det så!
Hmmmm. . .vart lite annat vi tog också . Men nu e det gjort.
Men det e ju bra eftersom det e ju träff på torsdag :)
Så det vart ju bra att få hem pärlan .
Imorgon firas det valborg, försöka komma iväg o kika på brasa.
Om inte min rygg e kaputt. . . men det visar sig.
Sen har vi försökt fixa motor o byte av den åt Jaana ,
blidde inte riktigt som det va utlovat från början ,så det vart panik idag
o börja reda ut soppan. . . suck!
Men jag tror jag ser en ljusning nu. . . även om det går trögt.
Men det e ju min vanliga tur det ;)
Fast nu ska jag ta o släcka ner datan o tv:n. . .
rikta näsa mot sovrummet  o räkna Larssons får ;)
För nu börjar jag va lite såsig. . .
Hoppas somna lite tidigare än i natt som va .

så syns vi i morgon !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar