fredag 28 februari 2014

Nu e jag slut!

Bokstavligen finito!
Idag känner jag mej helt slut körd, ligger här i sängen
fast vi har gäster . . . orkar helt enkelt inte sitta upp.
SAD BUT TRUE :/
Men det e som det e -suck.
Har haft en full snurr dag ,som vanligt klev man upp 6.00.
hade gärna sovit längre idag  . . .va helt slut i kroppen.
Tur nog hade jag skjuts idag av Jimmy,
så jag kom iväg. . . annars hade jag nog ringt o skolkat idag .
Men som sagt jag va o plaska på sjukan , sen vart det fika hemma hos Lotta.
Hon bjöd på en jätte god kola paj. . . gudomligt go!
Fick receptet , så den lägger vi här - då har ni lite att pyssla med ;)

 
 
Efter det vart det en snabb sväng förbi mormor o morfar,
det vart en fika utan dess like . . . lite gnabb där men ,men
så kan det vara ibland.
Hmmmm. . . sen va man tvungen att handla lite eftersom
det blidde ingen storhandling idag . . . vart det ändrade planer
pga Berras bror skulle komma hem idag . . .
Blidde snabb shopping på Willys innan hemfärd.
Köpte ingredienser till fläskfile gryta.
Lagom mör o trött landade man hemma med allt bröte o
precis när man plockat undan allt
 skramlade till i dörren . . . och där stod Lasse.
Så det vart fixa fika o mat o full snurr. . .
Behöver jag säga mer???? Så nu kanske ni förstår
varför jag e slut just nu?
Blidde lite extra piller o pulver. . . men det va ju inte mer än väntat.
Men jag lyckades ro iland denna kväll också.
Sen får vi se hur morgondagen blir. . . det e en helt annan femma.
Men jag lyckades ta en tv paus här med godis o soffhäng. . .
Det va ju : Let´s dance
Följ dom här på länken :
Men sen börja min rygg mola så det vart
säng o data . . .nu funderar jag på säng o tv = sova till tv!
Det sista lät underbart . . . för nu e jag tröttare än när jag börja skriva . . .
. . .inte för mina pattar e så stora men nu e påsarna
under ögona vid knä vecken. . . så det e dags att släcka ner!
Så nu säger jag
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar