onsdag 9 januari 2013

Pust!

Nu kan jag pusta ut med gott samvete igen. . .
Har precis blivi klar med dagens idiot ryck, tidigare idag
medans jag satt i telen med Anki va jag duktig o 'sortera tvätt.
Träte över att jag måste åka till Gusselby o tvätta eftersom min maskin har packa.
har inte hämta hem min andra tvättmaskin ,kan ju varken köra eller bära .
Lär fråga runt om nån kunde va snäll o hjälpa Berra att lyfta tvättmaskin. . .
Som sagt ville ha mina gardiner rena,så jag skulle kunna plocka undan
alla jul pinaler o sånt. Så medans jag babbla plockade jag ihop gardinerna i påse .
Ifall jag skulle få skjuss till andra huset o tvätta lite. . .
Men efter samtalet när jag satt här o filosofera. . .
Fick jag den briljanta iden -TVÄTTA FÖR HAND !
Jepp ,det låt som en jäkla bra ide -just då i allafall.
allt va ju i påsen o det va ju inte mycke. . .
Så jag bubba ner i källaren o satte mej på golvet
med bytter o medel o tvätt. . .
Hur det gick??? Jag kan ju säga att som så:
jag vart nog lika blöt som tvätten.
Men nu hänger det på tork. . .
Nåja jag  fick ju lite tid att gå-utan att sova. . .
Och mina  gardiner rena  och jag vart ju oxå tvättad  ;)
Så nu kan jag verkligen slappa här i soffa igen ,
med datan i knä o slö glutta på tv. . .
Fast nu e det :

och det måste jag säga jag gillar,de fixar o bygger så
jäkla fina hus.Dom kunde gärna få riva mina hus o bygga upp nya :)
Suck ja drömma kan man ju . . .
Mmmmm,snart e det dax att fixa lite middag oxå.
Idag ska det bli kålpudding o potatis- Gött i gött!
Crapp det va mindre smart att tänka på det ,nu vart man ju hungrig.
Har gjort om min diet 1 mål mat per dag ,inte bara soppa.
Hoppas det går ändå, kände att kombinationen av alla piller o soppa
va ingen höjdare. . . så nu ska jag testa om detta går bättre .
Hoppas det fungerar ändå att nålen går åt rätt håll. . .
Om inte får jag vela återgå till bara soppa.
Men nu testar vi lite . . . friskt vågatt hälften vunnet ;)
Nepp, nu ska jag ta o glutta på tv innan plikten kallar.
C U LATER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar