måndag 7 januari 2013

Kan turen ha vänt?

Jisses vart tog dagen vägen?
Ännu en dag har flaxa förbi . . .
Den som fick en skit start kanske ändock har fått
en o annan ljus glimt .
Låt se på da´n fick jag ett mail om min praktik.
Ska ev få komma till Linde ,skulle ju bli ca 4 mil
kortare arbets resa (Obs! enkel resa) .
Det är ju inte direkt billigt att pendla idag,
skulle inte fixa det om man inte hade
tank kort. . . men det ska ju oxå betalas. . .
Linde e ju nära o bra 2 mil.
Tråkigt bara att man förlorar
alla nya kompisar . . .Men det va som
sagt en fråga som tål att tänkas på.
Sen fick jag ett trevligt samtal från facket ,
nu har min skall skada kommi på tal igen :)
Bättre sent än aldrig. . .  tog visst bara 2 år ;)
men nu e bollen i rullning om ersättning -rart!
Sist men inte minst, skulle bli av med
en skorv som stått på gården o skräpat. . .
Saaben ska väck  = klirr i kassa :)
. . . Så turen kanske har vänt ändå. . .
 
Ja om inte annat ska jag vela njuta av stunden
då inte allt går åt skogen ;)
 Sen erkänner jag att lyckan vart vela total när jag
råkade bara snubbla över en choklad ask . . .
Oooooops! Och det bar råkade hoppa ur några bitar min hand. . .
Så konstigt det kan va !?!
Men man kan ju inte slänga ner bitar i asken om de har trilla ur.
Så lika bra att äta upp dom -eller hur ?
Får vela sota för dom bitarna på nästa vägning kan jag tro,men det tar
vi då . . .för nu skyller vi lite på . . .
en ilsk mens kärring som va tvungen att fira
sin bil affär med några choklad bitar . . .
 . . . så inte köparen skulle få ägarbytet i hövve ;)
Lät ju nästan som en logisk förklaring igen -he he . . .
Nepp ärligt talat så smakade det för jäkla gött!
Och nu ska jag synda en bit till!
Så det så!
Ha en bra kväll,så höres o störes vi!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar