torsdag 13 december 2012

Vilken dag. . .

Sitter här och funderar
hur det ska bli med allt. . .
I morgon e det fredag ,sista dagen på
snickerian . . . Snyyyyyyyyyft!
Ja Loyden e klar. . .  så nu e det tack o hej :/
Nu ska man in på verkstan o leka med nissarna där. . .
Jisses blandade känslor idag. . .
Hmmm. . . som i möra blir det fika
med sväng jänget .
Måste fjäska lite så jag kan smita in
när det e lugnt o slå dank ;)
Inte får jag hem Loyden i möra.
För tomtarna som fixar bilen
hade inte en susning om hur man fick ner lådan.
Tur var man irriterad över att den inte va klar.
Så man åkte upp för att se vad problemet var.
Och det var en låsring på drivaxeln.'Jippiii!
Vilka smarta gossar det e!
i ställe för att be om hjälp eller fråga ,
skyller man på allt o inget -suck!
Nåja Bättre att göra som jag ,det man inte kan
frågar man om -för då kan man få svar o fixa problemet!
Ja ja det ska ju va fruntimmer till att sjunka så lågt att
be om hjälp ;)
Jo jo jag har vela inte heller vart guds bästa barn på
att be om hjälp ,men man har fått lära sig det nu på
sistone ,det e faktiskt inte dumt att få hjälp .
Så det så ;)
Hur som haver så fixade jag ett vakande öga,
dvs satsa på ett säkert kort som kan va slav drivare medans
jag ska till jobbe i möra.
Då slipper jag oroa mej att min bil rasar i möra.
Kan va trevligt att ta hem min Loyd med min traktor .
Hade haft nytta av min traktor i morse.
Hade lite kallt i natt igen ,så taxin kajka igen.
Ja nu har vi fixa motor värmare ,men nu frös dieseln i ledninga.
Fick lov att boxera taxi bussen med min lilla wockis. . .
den va jäkligt kinkig idag boxera från gården o till gusselby dvs
 1,6 mil innan den hoppa igång. . .
Jäkla diesel smacka!!!!!!  Så nu ska bränsle filtret bytas,
taxin fick sig en flaska med K -så nu bör den inte knorra i möra!
Men med min tur så knorras det vela i möra igen. . .
Tur man har ladda med både snö kedjor o boxer lina ;)
That´s Livet På Landet !
men nu tar jag kväller ,
Vinke vink från pingvin landet . . .
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar