torsdag 6 december 2012

Tänk idag var det plogat!

WOW!
Mitt träta gav resultat på snö röjningen!
Dom va visst ute o Skovla idag fast dom inte skulle. . .
Ja ja de ork vela inte höra på mitt gnabb en dag till. . .
lönar sig att va BITCH ;)
Annars har det vela gått si o så idag.
Jag starta motiv målat på Loyden idag. . .
Här har jag lagt grunden till mina små skylops. . .
Mr horse power vart bra tycker jag ,
- även om jag gjorde en liten blunder på den .
Sen när det vita va grundat drog jag igång med bak ändan på bilen:
Få se hur det blir när det torka . . .
Va bra skakig på näven.
Är inte stadig som man va förr. . .
Och det märktes:
 måla - rolla över -måla- rolla över- måla. . .
Vart ett evighets projekt-suck.
Hoppas det går att lappa lite snyggt  , så slapp man slipa
och göra om detta.
Men jag filosofera att slänga på en stötfångare o reg.plåt.
Det skulle va ballt :)
Hmmmm nu blir det inte nå mer denna vecka på Loyden.
I möra blir det kast med liten traktor dvs 850 koppling på!
Sen förhoppningsvis hinner jag ta en shopping oxå.
Jobbade in lite tid idag,resten jobbas in på måndag.
med andra ord blir det 8-16.
men why not. . . finns alltid nå o pyssla med ;)
Min vilken kork det va på vägen hem.
Man får inte ha brådis! Som bäst hade jag 20 km/h
från Miljöcentra till kokodilerna i pölen. . . suck va trögt det va!
Nu när det varken va halt eller snö . . . typiskt.
Gäsp o seeeeeg i nylle e jag ,
trött som attan. . . satt o grunna på att slå på en film
o slänga mej i bingen.
Fick låna en western serie  av Stefan idag .
Men konstatera att jag ska nog vänta med att ta filmen till
i möra ,så jag inte somnar till den.
För nu e ögon locken tunga,lika bra att säga:
 
 



1 kommentar:

  1. Häääftigt! Ja då hann du kanske stanna o mata krokodilerna då om det gick såå sakta hihi...
    Kramisar o sussot g

    SvaraRadera