måndag 10 december 2012

Rör inte mina traditioner!

 
Välkommen till Sveriges Julfirande 2012!
Av hänsyn till muslimer så ska vi inte ha julskinka på julbordet.
Av hänsyn till "mörkhyade" så tar vi bort peppakakorna och brunkålen.
Av hänsyn till vänsterpolitiker tar vi bort rödkålen.
Av hänsyn till veganer så tar vi bort alla köttprodukter på julbordet.
Nu sitter jag här med en brysselkål... Nej vänta, den tar vi bort med
 så brysslarna inte blir förbannade med...
 Så nu sitter jag här med nudlar och hoppas att asiaterna tycker det är ok med mitt julbord.
... Nej där rök det med.
Av hänsyn till judar och andra av annan tro så fick jag inte ens det...
 
Dessa rader mötte mej  i morse på fb, även om det e som ett skämt
så tycker jag det ligger mycke i det ,snart får vi banne mej inte göra ett skit.
Och vi ska kalla Sverige ett fritt land???
Jo jo ,på papper kanske ,men sen e det diskuterbart.
Så fort man tycker nåt så e man rasist,ta detta med neger bollen bara.
Ska banne mej säga niger boll dvs mörk boll.
Fnyser,skulle kunna hispa upp mej för detta igen men det var ju gammalt.
Sen kom ju nästa fas -LUCIA. . .
Vilket tjat om firat ska va i kyrka eller inte,med eller utan
"kristna " kläder o psalmer.
Och nu Pepparkakan!
Nu liknar det skit,ska allt övervägas för att va rasistiskt???
-TA SEDEN DIT NI KOMMER!!!
För det har vi andra fått göra!
Nu e kärringen sur. . .
Och anser DU att jag e rasist -Så e jag det!
Tänker inte ändra min åsikt -Så det så!
Och passar det inte din smak -Sluta läs min Blogg!
För nu e tanta lack!
Och kom inte o säg att jag e en sur pms kärring ,
för då har du fel. . .
Så här e det:
-
-
-
-
-
 
Så jag e inte helt putt -kan skoja oxå.
Men man blir less på allt som debatteras .
Kan man inte bara skita i att gå o titta om det nu e så
jäkla opassande??? Det minns jag att det fanns elever som va jehovas.
De deltog inte i jul firandena ,men det förbjöds inte att fira på skolan heller .
Okej ,okej  jag ska inte tjata om det mer. . .
.Så då tjatar vi om nå annat , Loyden!
Ja det vart att åka in till Öret ,men ack va trött jag var.
va på vippen att inte åka in idag.
Trött satan i gatan idag . . .lyckades inte sova inatt,
hade aningen ont i mina höfter. . . . . vägen hem vart spännande.
Tyckte mina ögon gick i kors. . .  crapp va seeeg jag va.
Men hemma e jag o bilen e hel o jag med den.
Så  det var inte så illa  -trooooor jag ;)
Loyden var det ja. . .  det vart att måla om min fina låda.
Det va ju nått klappträ som hade måla med vitt ,så min lilla loyd vart prickig. . .
Men det gick hyfsat att rädda motiven :
före                                 efter

Vart nämligen lite lack på prickar,
så jag rolla över mitt motiv o fick snällt börja måla om .
Hade önskat att jag inte vart så snabb att rolla över ,
men det vart hyfsat i tanke på att man e som en dö sill idag.
Har plocka ihop den lite mer oxå. . . 
plockat på ruta och i med sätet:)
 Mätare o pedaler e på plats. . . 
Så nu e det inte möe kvar :) Blir nog klar till jul :)
jaha ,nu har man fått spy lite galla över dagens läge
ute i vida Svedala. . . och skryta om bygget .
med andra ord :
 jag har nog trampa i klaveret-igen .
Men det bjuder jag på.
ha det gött nu ska jag gå och inspektera kudden lite närmare.
Adios. . . gnällisen återkommer i möra
med nytt till klagomuren ;)
Over and out!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar