tisdag 11 december 2012

Allt vart pannkaka . . .

Det har vart en dag då allt blir typiskt mej. . .
dvs Inget blir som jag tänkt mej!
Okej ,lyckades inte rolla om Loyden idag,
men det va vela lite si o så  med det idag.
Så inga nya bilder-inget som e värt att härja om ;)
Ikväll skulle jag va bror duktig o baka o göra leverlåda.
Meeeeeeeeeeeeeeen ,jag måste erkänna jag vet inte om jag ska
skratta eller gråta åt mina "mästerverk"
Leverlådorna krömp i folie formarna, helt makalöst. . .
Dom ser riktigt roliga ut som en bulle mitt i formen,
men då e dom garanterat klara iallafall. . .
Well,well nu är 1 av 3 avklarad ,fortsätter i morgon.
Sen skulle jag va duktig att baka saffrans kaka o bullar. . .
Vart mini bullar o skummgummi kaka-suck!
Why? Jo jag skulle testa min nya grej till att knoda deg. . .
Den där som jag köpte förra vecka. . .
Lat som man va använde jag denna ,men jag såg inte att
deg krokarna inte nådde ner till botten på byttan. . .
Med andra ord så mitt tappra försök med torrjäst vart crapp. . .
gör ju ingen nytta att försöka knoda in det sen. . .
Nåja i ren ilska slängde jag inte degen utan tänkte :
Jag kan ju testa. . . det kanske vart lite jäst ändå-trodde jag !
Nåja under tiden  jag väntade på mirakel ska ske på plåten ,
skulle jag va fiffig o göra en saffrans kaka.
Den kan man ju inte misslyckas med !
Fel -fel-.fel!!!! Det kan man visste!
Jag skulle givetvis hälla "lite mjöl ". . .
Vart det där ni vet:
Det kommer inget det kommer inget . . .
Plopp så kom allt ur påsen i mitt lilla deciliter mått!!!
Och det vart lika mycke små svarta groder ur truten oxå.
Det kom en kutande gubbe in i köket o undra om jag gjort illa mej. . .
men då höll gubben på att få sig en åktur o bunken med!
Okej tänkte jag o försökte spä ut den med lite vätska. . .
Men jag lovar det skummgummi!
Så i morgon ska jag testa göra skorpor av det. . .
Det kan man vela inte misslyckas med??? eller???
ja -ja så kan det gå en helt normal bakdag hos mej!
Fast det vart liiiiiite pinsamt när kocken kom på besök. . .
Har bakat ,men bjuder på köpta munkar
för det andra vart en flopp!
Okej bullarna gick o äta även om det vart ini mini :D
Som sagt jag har floppa hela dagen ,
bara att konstatera :
I morgon e en ny dag o nya tag .
Hoppas på bättre lycka då . . .
Byeeeeeeeeeeeeee

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar