måndag 12 november 2012

Måndag. . .

 
Nej jag e inte bakis! Bara muck!
Känner mej överkörd av en
ångvällt idag - piller dax igen :/
Har fått tid för nya sprutor till ryggen. . .
Men torsdag känns som en månad bort just nu.
Idag har jag försökt få ihop min lilla lådbil. . .
. . . har en känsla av att jag har glömt någe-eller???
Tycker man försöker pilla ihop nå på trä sidan,
men jag kommer inge vart. . .
Står banne mej där som en byfåne!
Hittar inge fattar inge . . . CRAPP!
Jag gjorde en riktig blunder idag:
vangsbullt!
 
1. Det tog alltså hundra år för mej att fixa
hål i storlek med bulten . . .
2. Detta med "lagom"långa e ju en härlig historia. . .
Finns bauta stora- hyfsad lagom o mini mini.
Kanske finns lagom om man vet vart  man ska leta ,
eller om man ork fråga så fort man ska ha nå.
Men fråga efter hjälp e inte min starkaste sida
Så det vart dom "Hyfsad Lagom Storlek" .
 Dvs lagom för hål men förlånga annars-kul i jul!
3.Sen ska man jaga muttrar  finns  bara låsmuttrar ,
för dom utan kan man ju glömma. . .
4. Sen ska ju skiten dit oxå, okej jag pillar dit dom.
Ena gick hyfsat ,lyckades hitta en tians ring. . .
Sitter där o drar när det plötsligt går runt. . .
Kul ,kul. . .hur fixar man det ?
-finns ju ingen skalle på
andra sidan som man kan hålla emot på.
Suck. . .
 Då får ju denna geni kommentaren:
 har du slagit in dom ordentligt???
Vah!?! Vadå slå in???
Crapp! Tydligen skulle hålet va mindre
än va bullten ,sen ska det slås in !
FYYYYYYY F------------N!
Typiskt mej :( gör först tänk sen . . .
Men så e det när man ska få en mekaniker till att
leka snickare:
 :D DÖMT FÖR ATT MISSLYCKAS ;)
Jo jag vet att vi har likanande bullt i kofångare,
men hålen där e fyrkanter o passform. . .
So no comments ;)
Så kan det gå,det va dagens nit . . .
Jo o sen fick jag min wockis klar idag:)
Driver igen ,drivknuten bytt allt e frid o fröjd igen.
Så i möra åker man riskokare till jobbet :)
Och i morgon ska jag in på verkstan hela dagen ,
sen ska jag o ankan bada på sjukan . . .
Så det blir en låååååång dag i möra igen.
Men det e tur det rör sig,
man hinner inte växa fast här vi datan ;)
Men nu ska jag sätta punkt för idag,
C U 2 Morrow
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Hehe vilken härlig dag du haft odu kallar den grååå
    Jag har haft en grå dag - dvs - inget händer eller fötter. Har snällt varit hemma o umgåtts med kissen o gjort iiiingenting.
    Skulle ju göra klart i syrummet var annars tanken - men- leder o jox o då är soffan bättre....hihi
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. MMMMMMMMMMM det e ju min lilla gråa vardag ;)
    Jo det e sant att vvädret påverkar ,har ont satan i gatan igen.
    Vet inte hur jag ska ta mej till torsdag. . . men ,men
    eb dag åt gången så e man nog där snart ;)
    Ha det bäst kramizzzzzzzzzzz

    SvaraRadera