måndag 15 oktober 2012

Pust. . .

Lite seeeeeg e jag . . .
Nu har jag flytta grejer från ena hörnet till det andra.
Hittade mitt torkrum,men slarva bort min källargång.
Men nu e det en liten pause från bubbande ,
för nu ska det kockas mat. . .
Jodå det går yppeligt att kocka o skriva blogg.
Jag kokar potatis ,falukorven är i ugnen .
Medans det blir klart sitter jag här. . .
för sen ska bara blomkålen stuvas = klart!
Gött o nyttigt :)
Crapp va hungrig jag e . . . doftar bra gött från köket. . .
Well,well det e bara att vänta .
Snart kommer Berra hem oxå,slängde ut Tiger för att möta han.
Han ser lagom road ut eftersom det regnar. . .
Men å andra sidan är han inte gjord av socker ;)
Nepp nu kom det kaffe besök- Jimmy.
~~~~~~~~~~~ Paus ~~~~~~~~~~~~
Glömde slänga ut detta så nu fortsätter jag här. . .
Nu har man fika o ätit-mätt o belåten  sitter man här igen.
Jimmy åkte hem ,gubben la sig på soffa . . .
Då passar jag på o skriver en rad eller två.
Planerar morgondagen,jag o min gula anka ska iväg o simma.
Före det ska jag förbi o kasta lite kläder till myrornas insamling.
Har rensa en hel del i källaren efter pappa . . .
Life goes on , känns ok att ge bort kläderna.
Sparar bara lite prydnads saker o diverse böcker. . .
Lite bra att ha måste jag ju ha kvar ;)
Sen vet jag att  Carin i stan i morgon,
så det blir nog en date med henne oxå.
Blir nog full snurr hela dagen . . . varför sitta på rumpa o deppa.
Det blir de inge bättre av ,bättre med : fullt ös!
Nu ska jag gå o plocka ihop min trunk till i morgon,
badgrejer o kläder.
Ha en bra kväll
C U 2 MORROW!
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Bra där - skönt när man kan få ngt gjort i alla fall

    SvaraRadera