söndag 9 oktober 2011

Trött på ...

No money -honey...
Ibland önskar jag man slapp säga att det e knapert med pengar.
Finns det nå jävligare än att sitta och säga-tyvärr jag har inte råd ?
Även om det hänger på "små" summor...men små summor kan va stora ibland.
Och sitta och förklara varför... det e ju "roligt"...
För av någon konstig anledning tror folk man e tät....typ:
...det e ju omöjligt att ha dåligt med pengar...suck...
Det e inte så jävla konstigt -jag e en helt vanlig dödlig....
och vi vanliga dödliga kan få motgångar.
Och dom har vart många nu sen maj...det ska gudarna veta!
Ja jag e sur,rättare sagt bitter... önska man va tät
så man slapp tänka så fort man ska göra något...
Tur nog så vänder det denna månad -då e vi två med lön igen!
Fy va rart! Lite lättare...okej 10 ggr lättare!
och bästa av allt med full lön oxå-inga sjukavdrag...
Så ner räkningen har börjat till löning -1,2,3,4,5,6,7,8....
Well well den ända trösten nu e att det finns dom som har det värre...
Men det e svårt att komma ihåg det när man e i form svacka.
Nu ska jag ta och trösta mej med en kopp kaffe o en bulle.
Det är inte helt fel,för dom jag baka igår va bra goda...
- så det så,det lyckades jag med.
Klagomuren stänger för idag-adios!

1 kommentar:

  1. Å jag har fortfarande inte fått smaka någon bulle så jag kan varken dementera eller va positiv... Positiv förresten ... Ä inte de ngt man vevar me' me nå ljud i ??? Fniss hare

    SvaraRadera