fredag 7 oktober 2011

fundering om religion

Slutet gott- mardrömmen är över, 
men det fick mej att filosofera igen....
Det e så man kan funderar på religion o livets mening...
hmm...det låter det...
...okej jag tror på en högre makt och ett liv efter döden ,
för enligt mej så  finns det spöken.
och om det finns spöken  så finns det änglar...
-finns det änglar så finns det demoner och finns det demoner...
Ja då måste det finnas en trapp upp eller ner...
nu vart man lite lagom djuuuuuup va?
har läst religion,finner det intressant.
Vissa e mer invecklade än andra...
men man kanske ska leva efter dessa citat oavsett tro:
" Snälla flickor kommer till himlen, andra kommer hur långt som helst "
"Lev som om du skall dö i morgon - Lär dig som om du skulle leva för evigt"
Men det konstiga är då något alvarligt händer blir jag och 
grubbla på religion-varför? Ett rop på hjälp?
Hoppet e det sista som lämnar människan... 
Och vid en kris tar man till allt ,som en bön-skumt ? eller?
Minns några gånger jag hota med att bli ateist,var så arg för att
det va inte rättvist -Gud tog bort mina nära o kära!
Nu sitter jag här o små ler att änglar finns...dom hörde ju bönerna...
Och känner mej trygg att det finns något gott där ute i alla fall.
Men ni ska inte tro att jag ska till kyrkan på söndag för det,
säger som fars gubben -jag har inte rätta kallet ;)
Och man ska kunna tro på sitt eget lilla sätt.
Jösses vilket föredrag ... bäst att lägga ner detta.
innan det spårar ur totalt,men det va lite kul att grubbla o grunna.
För den religiösa sidan lär ni inte se ofta,
däremot lite drakar,andar o demoner ;)  
...that´s me - I´m a dragon :
Kan det förklara min kärlek till mina älskade drakar???
 
Dom e bra söta ;)Visst finns det drakar ;)
Men nu ska denna elddraken gå och spruta eld i spisen...
...mat dax :)...
Ha en bra kväll alle sammen!



1 kommentar:

  1. mors!
    Du vet väl att Gud sänder oss provningar öfr att göra oss starka?!
    Annars skulle vi inte orka med alla prövningar vi får...den ena värre än den andra...
    Men vi finns här så...
    Kramis

    SvaraRadera