måndag 11 juli 2011

Surt sa räven.....

Snuvig som f-n är man och sen skulle jag ha fixat handbromsen 
innan besikningen idag....tror ni det fungera när man e sjuk o känner sig som en trasa???
Nej precis-inte fungerade det....orkade inte ens tänka - försökte spänna handbromsen  inne i bilen....
Man ska INTE justera vid spaken utan vid oken bak.
Där finns en liten sexkantig täckskruv som är av storlek 14 som sitter på baksidan av oket. 
Denna skruvar man loss helt. Under den finns en insexskruv  storlek 4 mm som man justerar bromsen med.
Men tror ni att jag ens reagerade på det när jag slängde dit nya backar???
Nej inte nå...sen svor jag bara när jag nu kom på det! Jäkla skit!!!
Det slutade med en ny besiktningstid på fredag...då har jag hela vecka på mej att skruva på 
oken och få en bra handbroms...Och förhoppningsvis mår man bra då...
Detta e inge kul att va förkyld igen...2 gången på kort tid...Suck...
Försökt5e få tag i vårdcentralen om läkarintyg till jobbe-hopplöst-fick inge.
Däremot skulle jag hänvisa dit om lapp behövdes,dom har inga tider för detta...
Ja ja ,ska va hemma till feber o snoret ger sig.Det är inte hälsosamt att skura
backar en heldag o bli piss blöt....stod i kylan 7.00-16.00
Så det kanske inte va så underligt att man blir sjuk....sen fick vela kroppen en chock 
att va i värmen hela fredan + 30 i solen...
Nepp detta får vara dagens klago mur ;)
ha det gött nu så hörs vi//Leena

2 kommentarer:

  1. Ha - snacka om att ha otur!
    Inte roligt det inte. Men vi får hoppas det blir bättre till fredag som sagt.
    Krya på er o kramiz

    SvaraRadera
  2. Tjenixen,mmm jag e visst född med otur....
    Ska drilla med dr i möra det fanns inga tider idag.
    Fick tala med sköterska,troligen inflamation i luftvägarna-kul i jul....
    '

    SvaraRadera