söndag 16 december 2018

Helgen lider mot sitt slut. . .

. . .och jag känner mej nog lika slut som den . . .
Alltså detta med att plocka jul,
slita häcken av sig för något som e över på ett kick.
Är det värt det tro ???
 Njaaaaa, känns inte riktigt som det just nu :/
Meeeeeeeeeeen,skamm den som ger sig va???
Tur kan man jobba lite slippa eviga tomtandet o pyntandet . . .
Mmmmm, jag e rätt lack på det idag .
Jag drog fram ALLA jullådor/påsar/gran . . .mitt i allt slog 
den till -JUL DEPPIGHETEN! 
Konstatera man slet upp varje minne ,varje sår . . .
Helt makalöst att livet hinner ikapp en bara av rotandet i julgrejer.
Hitta massa pynt sen jag va liten, minns när beskedet kom om mamma. . . 
Canser o det va så här före jul,skulle hon komma hem?
Vi kämpa flera år . . .snyfftande ner med saker i låda o upp på vind.
Sen nästa låda, alla grejer här ifrån Eriksberg. . .
Det va en tuff tid med Berras anhöriga , tre gick mellan första 
advent o trettondagen. Så man kan säga att det var ingen trevlig tid.
Sen kommer man på sig själv att sortera saker från mina 
och hans föräldrar. . .ännu mera ostkrok - make my day!
Nepp, kan inte säga att det har vart en trevlig dag  - no way.
Mitt upp i mitt deppande skulle granen upp,okeeeeeeeeeeej.
Då har jag försökt att sortera lite färger o jox för att det har vart 
100 olika färger o grejer i granen. . .vad händer ?
Joooooo, han har hittat alla -IGEN!
Sitter där i fotöljen o tittar när han slänger upp röda,blå,gula o vita
julgranskulor. . . då stannar han upp o tittar va e det???
Ja va e det? du glömde dom silverfärgade svarade jag
(skulle va ironisk).
A-haaa, sen plockar han upp dom med. . .SUCK!
Ja ja va ska man säga??? Ska det va så ska det -eller???
Tur så vart det inte alla kulor upp, men det tog vi igen med tre tomtar. . .
Förlåt , inte min dag bara. . .känslomässigt kaos idag . . .
En låt som stämmer in på dagens trams. . .
Kanske hittar julstämningen tillbaka i morgon när allt har lagt sig.
Om inte annat så e det en ny dag ,med nya förutsättningar -eller hur?
C U 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar