måndag 17 december 2018

Måndag va det visst. . .

Ögon i kors, trött de lux ,vart inte möe sömn inatt.
Tror hon va 04,30 när jag titta på klockan en sista gång.
Det var hopplöst att sova. . .tror jag testat alla sovknep. . . 
Allt från natt macka till meditation, ändock vart det 
kaos i skallen o grubbla . . .
det gick banne mej inte att sätta den lilla tanken på ett löv
o skicka det med strömmen. . .kunde ha skicka ut hela
jäkla skallen till himalaya inatt. . . Suck. . . 
Så gissa om man har vart ostkrok idag??? Men tur det va
MÅNDAG! Då får man skylla på att det e starten på vecka.
Dagens bästa va nog att det kommit snö inatt, 
det var en som älskade det !!!
Min snöplog -Max!
Och jag lovar vi har vart ute mer eller mindre hela dagen 
han har fått härja i snön. Snarare jag som har smitit in mellan
varven för jag har frysit häcken av mej .
Gäääääääsp! Inte har jag fått nå vettigt gjort idag , har vart en 
zombi hela dagen. Får ta o beta av min göra lista i morgon .
Men Rom byggdes inte heller på en dag
 -det tog åtminstone en vecka.
Och det e ju ungefär samma tidsram jag har till jul,
så det kan ju fungera ;) jag hinner . . .
Men nu måste jag ta lite mer kaffe så jag håller mej vaken 
en kvart till, sen får jag gå o däcka i sänga-JIPPIIIII!
Så jag säger tack o Go natt, vi kör nya ryck i möra!
Kramizzzz zzz zzz zzz zzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar