söndag 17 september 2017

Miss this shit. . .


Ja det kan man lugnt säga att jag saknar min kära blogg. . . 
Arbetsbloggen e ju inte lika kul ,så jag kommer nog att hoppa hit lite. . . 
Allafall nu när mitt liv "leker " för fullt igen .
Man tror att man har det bra o sen vipps så sitter man där i SKITEN 
upp till örena igen. . . MMMMMMM du läste rätt!
I´m in the TRÄSKET. . . 
...sjunkit ner en bra bit. 
Det man visar utåt e en sak, men hur det e innåt det e en helt annan femma.
Jag har konstatera att när du gör en 380 graders vändning så ändras allt. 
Sen jag kom ut o sa hörru "Svensson" jag har gått ur kyrkan o bytt tro. . . 
Guess what happens . . . mmmmm precis en hel del....
Är jag det ??? Nääääh, inte mer än vanligt. . . I´m a real Bitch !
Men kan säga att jag har full förståelse för de som grämer sig för att '
komma ut ur garderoben. . . man har en tuff tid framför sig. . . 
Okej ,förlåt för jämförelsen för att komma ut som gay .
Men vad jag menar e att komma o säga att man inte e den dära sk
"normal svensson typen" Gift, 3 ungar, hund + villa o kristen. . . 
Hjälp vilket kackel det blir. . . lovar har nu testat denna reaktion 
på både sk vänner o släktingar .Vet dock inte vilka som e värst. . . 
Sen folk som inte vet bättre, man inser snabbt vilka som e ens vänner
och familj -om man nu får kalla dom det . . . 
Vissa drog som avlöningar precis som man har pesten eller nå.
Andra vet jag inte vad jag ska tro om ,ja jag kanske kan förvandla er till'
padda om jag pratar med er. . . inte för jag vet hur man gör. . . men troligen
så kommer ni tala om det för era vänner. Men skicka gärna receptet på detta 
till mej med .Skulle va kul att kunna. . . har ju en gubbe som retar mej till 
vansinne mellan varven för mitt "hogedi pogedi"
- så det kan ju va bra att kunna ;) Please help me out om ni kan det .
Men vore det inte en hit att bara fråga rakt ut då ? Lovar att dom som 
pratar med mej har inte hoppa iväg som grodor,inga barn har jag 
ätit upp heller . . . inte för jag e vegan men föredrar grill korv. . .
På tal om det ,var jag i kyrkan idag .Det var en familj gudstjänst som
avslutades med grillning o fika på församlings hemmet.
Va där,jag sjunger i kören .Så det vart att klockan den flög iväg,
vart grillning,fika o en massa skvaller.Va en trevlig dag i solen.
Så ni ser jag e inte så "konstig"som vissa säger. . . Inte mer än vanligt ;)
 Lovar att jag e lika galen som jag alltid har varit . . . 
Det kan nog de vänner som e kvar intyga att jag e , same old bitch ;)
Sorry , menade super bitch :D (som ungarna säger som inte får sin vilja igenom).
Idag har jag dock inte haft det bekymret med kidz , jag hade  nöjet att få 
gå runt lilla Lindesjön med min Guddotter Anastacia o hennes mamma Amiz.
Vi hade verkligen härligt väder. . . sol o varmt va det :)
Och när vi kom till Tempelbacken så hade Roger o Berra fixat till
grillning. . .så våran promenad avslutades med grillning .
Det var inte fy skam vill jag lova -Loved it !
Det vart en trevlig kväll, det lär göras om  ;)
I morgon skall jag va på ABF o ha lite kurs med kurt . . . 
Hantverk till "daglediga" spänningen stiger. . . vet inte riktigt vad
eller hur jag skla fixa allt men har lite planer. Fa ta det lilla register
av hantverk jag kan o behärskar o dela med mej av den kunskapen.
Håll tummar för att jag fixart,vänta nu. . . 
KLART JAG FIXAR DET GALANT!
Har ju fixat lite hantarbete . . . gjort gravyr. . . smycken  mm.
 Hade lite på försäljning förra helgen :)  Gick bra ;)
Så jag får vela lära dom tenn slöjd o gravyr om inte annat ;) 
Snacka om loop detvart i min novell idag , men så e det . . . 
När man får skriva av sig blir livet mycke lättare -ha ha. . . 
Behövs idag ,min rygg e paj igen ,lyckats dra på mej nya disk bråck .
Det kom efter mina små bravader sist jag va på vifft .
Sen har det vart mycke bil åka, kom hem från Vagnhärad i torsdags.
Sen tbax till Stockholm på begravning. . . 
Var o tog ett sista farväl av Aina , Skogskapellet .
Tyckte det var jätte fint dekorerat.
Aina ligger i den ´vackra urnan i mitten "flickan"
som sitter mitt i orkidé havet . Det var jätte fint och ett fint farväl blev det .
Detta kort får avsluta dagens skriveri kommer på en massa jag vill förtälja.
Men tror att denna pyttipanna får räcka för idag ;) 
Ses nog snart igen, det va rätt rart att sitta o skriva. . . 
Även om hälften +moms raderades . Men lite vart ju kvar ;)
snabbt konstaterande jag har saknat detta.
Få skriva tills allt blir bra. Meeeeeeeeeen,
Och som förr. . . 
C U 2  MORROW



. . .

 OCH EN SAK TILL

. . .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar