lördag 28 juli 2018

REGN o TOR


Idag kom det efterlängtade regnet o åskan !
Det har regnat hela dagen , jisses va RAAAAAAART!!!
Njutit i fulla drag , är så glad. . . regnvatten tunnan vart full .
Och jag lovar det gick fort . . . Sweeeeet!
Tur att det inte va åska igår. . . Då åkte jag till Anundshög för
att se vår vackra Luna -Blodmåne o förmörkelse.
Vilken magisk kväll. . . trumma o känna energierna.

Blev en underbar tripp, även om starten var inte den bäste.
Jag skulle hämta upp Pirjo i Nora o fick punktering lagom när jag 
tat mej ner för Siggebohyttebacken  . . .KUUUUUUUL :/
Och tror du man har med sig grejer????Nej utan får fixa det med
"orginal " tjafset i skuffen-Suck! O tro på F-N att den lilla orginalaren gav vika
o pang så va bilen nere på underredet :( Jäkla crapp!
Det va ju inte det lättaste att pilla dit när den va jäms med backen.
Och man ska inte tro man får hjälp . . . nej nej . . . 
Men trotts allt krångel satt mitt reservhjul ( modell av slicks) där på 20 min.
Då hade jag krånglat dit junket o svurit ve o förbannelse!
Men tur man har lite SISU i combo med Girl power.
Däcket på plats så vart det en tripp till Västerås :)
Skamm den som ger sig ;) - Sä det så!
mmmmm. . . så det vart en sen natt för efter jag lämna Pirjo hemma vart 
det ett stopp o tala med Luna vid sjön . . . rogivande.
Idag vart det sovmorgon o sen vart det slöa dag .
Har inte gjort mer än nöden kräver,handla o dega lite.
Nu ska jag se på filmen på 6:an
Death Race -Inferno
Sååååååå, adios amigos!

1 kommentar:

  1. En fantastisk tripp till Anundshög, med trummor, och mantrasång ( för min del) Intresserade åskådare hade vi också.. Månen gäckade oss första timmarna men sen dök den ändå, äntligen upp! Tack ur hjärtat för att du plockade upp mig i Nora Leena.. Annars hade jag fått sitta och stirra på brandflyg istället, medan kompisen hjälpte sin dotter att flytta hästar pga branden i Lockhyttan <3

    SvaraRadera