söndag 29 juli 2018

Inget blir som man tänkt sig

Varvat dagen med sömn , inte vart riktigt bra. . . 
Jag skulle gjort mycke men musten gick liksom ur mej .
Och varje gång jag åt så somnade jag på soffa. . .
E nog lite slutkörd. . .en aning tror jag . . . 
Soff potatis de lux
Och igentligen skulle jag fortsatt så oxå. . . föööööör
när jag fick ågren över att jag sovit bort dagen  o 
skulle börja städa . . . det var ju mitt dummaste beslut.
För då började det att jävlas . . .
för jag kom på att akvariet skulle få sig en dust när jag 
ändå skrubba runt i rummet . . . 
Började tömma. . . gick ju bra ett tag , men det 
gillade inte mina armar . . . bära o lyfta hinkar.
Pang o blött vart det !
Har man inge att göra ,så tar man sig att göra . . .
Lovar att jag koka "lite"  vart att räkna till 100 000 .
Men ,men jag fick ihop det,skamm den som ger sig .
Och skurat golv fick jag med. . . 
Meeeeen se en olycka kommer sällan ensam . 
När jag kom ut i köket va det vatten på golvet . . . 
FRYSEN! Va lycklig man vart . . .JIPPIIIIII!!!
Make my day ! Behöver man säga mer???
Så nu ska jag ta o dra täcket över skallen o inte existera 
en stund. . . I morgon tar vi nya tag .
ADIOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar